ماسک های N۹۵ سوپاپ دار بیماری کرونا را منتقل می کنند

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ماسک‌های N۹۵ سوپاپ دار که بازدم فرد را به طور کامل به بیرون منتقل می‌کند می‌تواند برای اطرافیان فرد بیمار بسیار خطرناک بوده و آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در خصوص خطرات استفاده از ماسک‌های N۹۵ گفت: ماسک‌های N۹۵ سوپاپ دار طوری طراحی شده اند که تنها برای افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند ایمنی ایجاد می‌کند، به نحوی که مانع ورود ذرات مختلف و ویروس‌ها به راه‌های تنفسی فرد می‌شود.

او افزود: مشکل این نوع ماسک‌ها این است که بازدم فرد را به طور کامل به بیرون منتقل می‌کند و در صورتی که فرد ناقل بیماری باشد، استفاده از این نوع ماسک می‌تواند برای اطرافیان فرد بیمار بسیار خطرناک بوده و آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار دهد.

کرمی بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا استفاده از این نوع ماسک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که در سطح جامعه بسیاری افراد ناقل بیماری بوده و خود از بیماری‌شان خبر ندارند و با استفاده از این نوع ماسک می‌توانند دیگران را هم آلوده کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در شرایط شیوع کرونا، توصیه کرد: افراد از دیگر انواع ماسک مانند ماسک‌های سه لایه جراحی، ماسک N۹۵ بدون سوپاپ و حتی ماسک‌های پارچه‌ای که از پارچه‌های با بافت متراکم و بصورت سه لایه طراحی شده استفاده کنند.

کرمی بیان کرد: ویروس کرونا، ویروس سنگینی است، بنابراین استفاده از انواع ماسک در برابر این ویروس کارایی لازم را دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار