قرار است به زودی نخست‌وزیر انگلیس فناوری شرکت هوآوی در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیلی تلگراف نوشت مقامات انگلیس در حال بررسی پیشنهادی هستند که نصب تجهیزات فناوری جدید هوآوی در شبکه G5 انگلیس را در کمتر از شش ماه متوقف کند و به حذف بخش‌هایی که پیش‌تر نصب شده‌اند نیز سرعت ببخشد.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که سازمان امنیت ملی انگلیس از نگرانی‌های امنیتی جدیدی در ارتباط با فناوری‌های هوآوی سخن گفت.

به نوشته دیلی تلگراف، گزارش تهیه شده در مرکز امنیت ملی سایبری نشان می‌دهد که تحریم‌های جدید علیه هوآوی این شرکت را وادار خواهد کرد که از فناوری‌های غیرقابل اعتماد که امکان کنترل ریسک برای آن وجود ندارد، استفاده کند.

در این گزارش آمده است این تحریم‌ها تاثیر شدیدی بر این شرکت چینی داشته بطوریکه نظر سازمان امنیت ملی انگلیس به طور قابل توجهی در خصوص فعالیت هوآوی در این کشور تغییر کرده است. انتظار می‌رود گزارش سازمان امنیت ملی انگلیس این هفته به جانسون ارائه شود.

سخنگوی بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرد مقامات به زودی بررسی نتایج اعمال آخرین تحریم‌های آمریکا که هدف آن قطع دسترسی هوآوی به تراشه‌ساز‌های آمریکایی بود را کامل خواهند کرد.

تنش‌ها بین آمریکا و شرکت هوآوی چین به دنبال آن شدت پیدا کرد که وزارت بازرگانی آمریکا ماه مه سال ۲۰۱۹، این شرکت را در فهرست تحریم‌ها قرار داد، اقدامی که توانایی این شرکت را برای استفاده از فناوری‌های آمریکا، همزمان با جنگ تجاری بین واشنگتن-پکن محدود می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار