وقف باید مطابق با نیاز روز جامعه باشد

رئیس اوقاف و امور خیریه زنجان از ثبت یک مورد وقف جدید در سال جدید در زنجان خبر داد و گفت: وقف‌های جدید مرتبط با نیاز روز جامعه باشد.

فاتحی نژاد رییس اوقاف زنجانرییس اوقاف و امور خیریه زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:در حال حاضر در زنجان ۴۷۷ موقوفه، ۶۲۷۲ رقبه، ۱۱ باب امامزاده، ۴۷۸ باب مسجد، ۱۷ حسینیه، ۲۴ تکیه، ۳ زینبیه، ۴ مهدیه، یک دار القرآن  و ۳ آرامستان وجود دارد که اداره اوقاف و امور خیریه بر فعالیت این مجموعه‌ها نظارت دارد.

فاتحی نژاد افزود: سال گذشته حدود ۱۷ میلیارد و ۳۶۶میلیون  ریال اجرای نیت در موقوفات استان داشتیم که این مهم در سه ماهه اول سال جاری به ۲ میلیاردو ۷۰۵ میلیون و  ۶۳۸ هزار و ۵۳۲ ریال رسید.

او اظهار کرد: مردم زنجان مردمی متدین هستند و بهترین مراسم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

فاتحی نژاد با اشاره به رویکرد اوقاف در ورود به کار‌ها و فعالیت‌های اقتصادی خاطرنشان کرد:درآمد موقوفات در این شهرستان در سه ماهه  امسال ۴میلیارد و ۴۵۵میلیون و ۱۲۲هزار و ۵۷۱ ریال داشته است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زنجان نقش خطیر رسانه‌ها را در ترویج سنت حسنه وقف یادآور شد و بیان کرد: رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه وقف نقش خطیری دارند و باید مردم را به مشارکت به انجام سایر موقوفات از جمله کمک به بیماران صعب‌العلاج و ساخت مراکز درمانی وعام‌المنفعه تشویق کرد.

فاتحی نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۲ درصد موقوفات این شهرستان با نیت واقفین با موضوع اجتماعی صورت گرفته است، افزود: ایجاد تنوع در وقف‌های جدید متناسب با شرایط روز جامعه ضرورت انکارناپذیری است که امیدواریم با همکاری و کمک رسانه‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

او از رسانه‌ها خواست در راستای آگاهی‌دهی به واقفان در خصوص وقف‌های جدید مطابف با نیاز جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.