مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان اردبیل ۵۳۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در مرحله اول بیش از ۲۰ هزار کسب و کار دارای کدگارگاهی و بیمه در استان آسیب‌دیده از شیوع کرونا مشمول حمایت‌های دولت شده‌اند.

او افزود: این متقاضیان لازم است پس از ثبت‌نام در سامانه کارا به دستگاه‌های مربوطه خود اعم از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آموزش فنی و حرفه‌ای و صنعت، معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات از ۱۵ بانک عامل مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل همچنین اظهارداشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا و فعالان اقتصادی ۱۴ رسته از ۱۳ خرداد ماه آغاز شده و مشمولان برای گرفتن وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با بیان این که فرصت ثبت‌نام دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا تا پایان ماه جاری همچنان باقی است، گفت: بر این اساس بنگاه‌هایی که کد کارگاهی و شاغل بیمه شده داشته و از سال گذشته تاکنون فعال بوده‎اند، بر اساس تعداد نیروهای کار فعال خود مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا می‌شوند.

رحیمی همچنین افزود: با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان ثبت‌نام متقاضیان دریافت تسهیلات فاقد بیمه در رسته‌های اعلامی فراهم شده و از فردا مشاغل و کسب‌وکارهای فاقد بیمه نیز می‌توانند به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را دنبال کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.