کد خبر: ۷۴۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : ۷۴۱۲۷۲۵
اطلاعات مکانیکی خودرو/

اگر اگزوز دچار آسیب دیدگی شود بر چندین عملکرد خودرو مانند آلایندگی، صدا، شتاب و قدرت موتور تاثیر منفی دارد.

سوراخ شدن اگزوز به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی پیش می آید که حین رانندگی اگزوز ماشین صدایی وحشتناک می دهد که عوامل زیادی باعث به وجود آمدن این صدا می شوند. سوراخ شدن اگزوز باعث می شود که حین حرکت صدایی بَم و دلخراش تولید شود.

اگزوز قطعه‌ای در خودرو و دیگر وسایل نقلیه موتوردار است که دود حاصل از واکنش‌های شیمیایی را که در سیلندر ایجاد می‌شود به خارج از خودرو انتقال می‌دهد. به نوعی می توان گفت که این قطعه برای خارج شدن آلودگی و بهبود جریان هوا کار گذاشته شده است.

اگزوز، گاز‌های خارج شده از سیلندر‌ موتور را در یک لوله جمع آوری می‌کند، سپس این گاز‌ها به لوله اگزوز منتقل می‌شوند. رانندگی با نشت اگزوز به دلیل آتش سوزی احتمالی خطرناک است و دود‌هایی که هنگام رانندگی از آن استنشاق می‌شود می تواند باعث بیماری شود.

اگر موتور سر و صدا تولید می‌کند یا حین رانندگی صدای پف کردن می‌شنوید می‌تواند به معنای نشت در منیفولد اگزوز باشد. منیفولد  بخشی از سیستم اگزوز است که آن را جمع می‌کند، بنابراین با سوراخی در آن، تمام گاز موجود در اگزوز‌ فرار می‌کند. اگر متوجه این علائم شدید، باید وسیله نقلیه خود را بلافاصله توسط یک مکانیک حرفه‌ای بررسی کنید.

سوراخ شدن اگزوز

ایجاد سوراخ در اگزوز باعث می شود دود به قسمت داخلی وسیله نقلیه منتقل شود. این اتفاق می‌تواند فرد را در معرض مونواکسیدکربن قرار دهد. مونوکسید کربن گازی است که می‌تواند باعث بیماری در فرد شود.

سوراخ شدن اگزوز بر روی عملکرد خودرو مثل آلایندگی، صدا و قدرت موتور تاثیر می گذارد. همچنین مصرف سوخت را افزایش می دهد و در بلند مدت موجب می شود شما هزینه بیشتری پرداخت کنید. هر چند ممکن است سوراخ ایجاد شده کم باشد و شما متوجه آن نشوید.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
حرکت پیستون ها و در نتیجه میل لنگ یک حرکت ضربه ای ، ناپیوسته و سینوسی است و برای پیوسته و خطی کردن این حرکت قطعه فلزی سنگینی ( فلایویل) به میل لنگ بسته میشود که اینرسی حرکتی این قطعه باعث یکنواختی حرکت میل لنگ می گردد . جالب است بدانید سیستم مخزن اگزوز و اگزوز نیز تقریبا همین عملکرد را دارند ، یعنی با ایجاد تاخیر زمانی در خروج دود مانع خروج ضربه ای و ناگهانی گازهای پیستون می شود و حرکت شتابان پیستون حین خارج کردن دود را کنترل و یکنواخت می کنند و همین امر باعث بهبود عملکرد موتور می گردد .
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دستت درذ نکنه // تو ضیحات مفیدی بود
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دم شما گرم
زیارت عاشورا-صفحه خبر دسکتاپ