در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عرضه۲۰ درصد از سهام لیزینگ شرکت پارسیان در ۱۸ تیر

مدیر پذیرش بورس تهران گفت: ۲۰ درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان که معادل ۴۰۰ میلیون سهم در دامنه قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۲۰ تومان است، ۱۸تیر روی تابلو بورس تهران قرار می‌گیرد.

محمد امین قهرمانی مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ عرضه‌ اولیه که روز چهارشنبه ۱۶ تیر وارد تابلو بورس تهران می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ درصد از  سهام شرکت لیزینگ پارسیان که معادل ۴۰۰ میلیون سهم در دامنه‌ قیمتی بین ۳۰۰ تومان تا ۳۲۰ تومان است، روز چهارشنبه ۱۸  تیر  روی تابلو بورس تهران قرار می گیرد.

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار بیان کرد: شرکت پارسیان جزء شرکت‌های لیزینگی است که هم اکنون سهام خود را در بورس عرضه کرده و نکته قابل اهمیت این است که  این شرکت زیر مجموعه بانک پارسیان قرار گرفته  و در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که این شرکت به طور عمده در بخش لیزینگ خودرو و لوازم خانگی فعالیت می‌کند به طوری که پارسال حدود ۵۴ میلیارد تومان سود خالص داشت.  این مسئله در اصل بدین معنی است که ارزش هر برگه سهام این شرکت هم اکنون به ۲۶ هزار تومان می‌رسد.

او در پاسخ به این سوال که به هر کد بورسی چه میزان سهام تعلق می‌گیرد؟  تصریح کرد: هم اکنون به هر کد بورسی حدود ۳۰۰ سهم تعلق می‌گیرد به علت آنکه از میان ۴۰۰ میلیون سهمی که عرضه می‌شود ۳۳۵ میلیون آن عرضه به عموم سهامداران است و مابقی آن به صندوق های سرمایه گذاری تعلق می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


 معرفی شرکت لیزینگ پارسیان

شرکت لیزینگ پارسیان (تأسیس ۱۳۷۹) تحت نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرده و یکی از برترین‌های صنعت لیزینگ کشور است. این شرکت از مؤسسان کانون و انجمن شرکت‌های لیزینگ ایران به شمار می‌رود.

فعالیت شرکت لیزینگ پارسیان شامل خودروی سواری و کار، لوازم‌خانگی و رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و راه‌سازی، شناور‌های دریایی و تجهیزات بندری، املاک خدماتی، اداری، تجاری و ... را در برمی‌گیرد. در حال حاضر این شرکت سبدی متنوع از فعالیت‌ها در صنعت لیزینگ را داراست. از طرفی در راستای استراتژی‌های توسعه بازار، در حال زمینه‌سازی برای ورود به حوزه لیزینگ ناوگان حمل‌ونقل هوایی است.

شرکت لیزینگ پارسیان از نظر حجم فعالیت در بین برترین‌های صنعت لیزینگ بوده و بخش عمده‌ای از بازار لیزینگ کشور را به خود اختصاص داده است. مجموعه لیزینگ پارسیان از دانش تخصصی و تجربه بالا در ارائه خدمات متمایز به اقشار مختلف جامعه برخوردار است.

عرضه‌ی ۲۰ درصد از سهام لیزینگ شرکت پارسیان در ۱۸ تیر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار