رمان‌هایی که به تازگی در انتشارات نیستان منتشر شدند

«دل به عشقت مبتلا شد» ،«اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» و «چشمان تاریکی» از جدیدترین رمان های منتشر شده انتشارات نیستان هستند.

رمان هایی که به تازگی در انتشارات نیستان منتشر شدند

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشارات کتاب نیستان به تازگی سه رمان منتشر کرده است که یکی از آن ها به پیاده روی اربعین می پردازد و دو اثر دیگر از کتاب های ترجمه هستند. در اینجا به معرفی این کتاب ها می پردازیم:


بیشتر بخوانید:


دل به عشقت مبتلا شد

رمان هایی که به تازگی در انتشارات نیستان منتشر شدند

کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» سفرنامه‌ای از پیاده‌روی اربعین حسینی در سال ۱۳۹۶ است که  محمد آقاسی آن را تالیف کرده است. نویسنده  در متن این کتاب شرحی مختصر و خواندنی را از سفر خود به کشور عراق  بیان می‌کند. مهمترین ویژگی این کتاب اما نه شرح این سفر که نگاه خاص مردم‌شناسانه مولف در تدوین متن سفرنامه است.

آقاسی در هر بخش از کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» که حجمی بالغ بر ۵۴ صفحه دارد، سعی کرده است گزارشی کوتاه و در عین حال دقیق از رفتارهای اجتماعی و فردی مردم حاضر در این سفر ارائه کند؛ گزارشی که به تایید او نوعی پدیده‌شناسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است. آقاسی  سعی کرده است برای رسیدن به روایتی متفاوت در این گزارش از متن سفر که تجربه عمومی همه مردم حاضر در آن است، خود را رهانده و به حاشیه‌های جذاب کمتر تجربه و دیده شده در آن دقت کند. از جمله اینکه گزارشی از رفتارهای مردمی و نیز اتفاقات اجتماعی  را ارائه می دهد که در حاشیه این سفر روی داده است  و برای او از همان ابتدای سفر و در راه رسیدن به فرودگاه آغاز  می شود و تا پایان سفر ادامه پیدا می‌کند.

آقاسی  سعی می‌کند تا جای جای  سفر  پیاده روی اربعین حسینی را یک پدیده اجتماعی ببیند و در نتیجه اجزای مختلف این سفر اعم از چگونگی سفر، پیمودن مسیر، مواجهه با ایرانی‌ها و عراقی‌ها و رفتارهای آنها همگی در حکم اجزای سازنده یک کل برای وی عمل می‌کنند. «دل به عشقت مبتلا شد» به همین اعتبار سفرنامه‌ای است که بیشتر از هر چیز تأملات و ذهنیت‌های زائر  امام حسین (ع) را در ایام اربعین  با سبقه و علاقه‌مندی‌های فرهنگی و تجربه فعالیت در این زمینه به زیبایی و در قالب روایتی، فلسفی، فکری داستانی بیان کند.

اینجا همه آدم ها این جوری اند

رمان هایی که به تازگی در انتشارات نیستان منتشر شدند

کتاب «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» تازه‌ترین اثر منتشر شده از مجموعه داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه «اُ. هنری» است. این داستان‌ها از میان بیش از سه هزار داستان کوتاه ارسال شده برای بیش از ۲۴۰ مجله در سراسر کانادا و آمریکا در سال ۱۹۹۷ انتخاب شده است.

در کتاب «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» داستان‌های کوتاهی از جورج ساندرز، لوری مور، سوکتا متا، رجینالد مک‌نایت، استیون میلاوسر، تام جونز، مارولین کوک، دان سانسالا منتشر شده است. این مجموعه داستان با توجه به قدرت ذاتی نهفته در داستان‌های کوتاه انتخاب شده است. داستان‌هایی که اثر لحظه‌ای و کوتاه بر مخاطب ندارد و تأثیری عمیق و جاودانه بر روح خواننده به جای می‌گذارد.

داستان‌های این کتاب با توجه به این اصل که یک داستان کوتاه پرمایه، پتانسیل ایجاد تحول در آدمی را دارد و می‌تواند در نحوه تفکر و جهان‌بینی فرد تغییراتی جدی و دائمی ایجاد کند، انتخاب شده است. این داستان‌های کوتاه به خواننده اجازه می‌دهد به مرور پدیده‌ها بپردازد و مقولات طرح شده را رمزگشایی کند.

چشمان تاریکی

رمان هایی که به تازگی در انتشارات نیستان منتشر شدند

«چشمان تاریکی» روایتی از زندگی یک زن است که  یکبار با از دست دادن همسرش و بار دیگر با مرگ فرزند دوازده‌ساله‌اش شکست را در زندگی خود تجربه کرده است. او پس از سال‌ها تلاش برای کسب موقعیت‌های شغلی که بتواند کمی زندگی او را متحول کند و در آستانه یکی از مهم‌ترین آنها، با چالش‌های فکری و روحی تازه‌ای برای زندگی خود مواجه می شود.

دین کونتز متولد پنسیلوانیا نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است که برای رمان‌های مهیج و تعلیق‌انگیز‌اش شهرت دارد. کونتز در سال آخر دانشگاه برنده مسابقه داستان خیالی Atlantic Monthly شد و از همان موقع نویسندگی را شروع کرد.کتاب های کونتز تاکنون به ۳۸ زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آنها فروخته شده و بسیاری از آنها در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.

گرچه داستان‌های کونتز را داستان‌هایی مملو از ترس و تعلیق برشمرده‌اند اما «چشمان تاریکی» در کنار این موارد از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغناکننده با مخاطب روبرو می‌شود و او را راضی می‌کند تا با داستان پیش برود. هم چنین پیش‌بینی ویروس کرونا و احتمال دست‌ساز بودن آن، در ۴۰ سال قبل، اثر را متفاوت از یک رمان صرف می‌کند. از سوی دیگر این داستان با نثر به غایت ساده خود تلاش می‌کند تا ادبیاتی رمانتیک و در عین حال شورانگیز را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد. تلفیق این روایت شورانگیز و رمانتیک در کنار ترس و تعلیق از «چشمان تاریکی» داستانی مهیج و پرکشش و خواندنی ساخته است.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار