رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سطح زیرکشت محصولات باغی استان ۹۲ هزار و ۷۶۰ هکتار است که ۶۱ درصد آن به خرما اختصاص دارد.

محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برداشت خرما از خرداد در استان سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان به پایان می‌رسد.

او با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از تولیدات محصولات باغی سیستان و بلوچستان به خرما اختصاص دارد، افزود: برداشت خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ۲۵ هزار هکتار و خرمای ربی با سطح زیرکشت ۲۱ هزار هکتار که بیشترین نخلستان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند از نیمه اول مرداد در این استان آغاز می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از ۵۷ هزار هکتار نخلستان موجود در استان ۴۵ هزار هکتار آن بارور بوده و سالیانه بیش‌از ۲۳۰ هزار تن انواع خرما تولید و و روانه بازار مصرف می‌شود.

او گفت: نقش پررنگ بخش خصوصی در خرید، بسته بندی، نگهداری و صادرات و حمایت از سرمایه گذاران این محصول استراتژیک بسیار اساسی است.

نیکبخت با اشاره به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به استعداد و توانمندی استان در تولید خرما، توسعه کشت ارقام جدید تجاری و بازار پسند نظیر خرمای پیارم و مجول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار