معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:

دولت ۴۰ درصد قیمت ۱۲۰ اتوبوس را می پردازد

هاشمی با اشاره به توافق شهردار تهران با نوبخت گفت: دولت قبول کرده که ۴۰ درصد قیمت ، ۱۲۰ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوسی که ثبت سفارش کردیم را پرداخت کند‌.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در دفاع از لایحه پیشنهادی شهرداری تهران برای خرید ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و افزایش اختیارات مالی شهردار در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور یافت و گفت: در این دو ماه که از مسئولیت بنده در معاونت حمل و نقل می‌گذرد همکاری تنگاتنگی با کمیسیون حمل و نقل داشته ایم اما به دلیل اهمیت این لایحه دو فوریتی و تمرکز بر روی برگزاری جلسات نتوانستیم درخواستی برای حضور در شورا و دیدار با اعضا داشته باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز برای اولین بار در تاریخ شهرداری تهران مجمع اتوبوسرانی با حضور شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: ما در این لایحه درخواست کردیم که سقف معاملات مالی شهردار تهران تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته باشد تا علاوه بر ایران خودرو بتوانیم با سایر شرکت‌های خصوصی خودروسازی و در مورد ورود اتوبوس خارجی با کمک بخش خصوصی رایزنی کنیم.

او در خصوص ردیف‌های مالی برای تامین اتوبوس اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان ردیف مالی در بودجه داریم و مضاف بر آن می توانیم از محل اعتبارات غیر نقد در حد اختیارات شهرداری ۷ هزار میلیارد تومان جابجا کنیم و این در حالی است که ما رایزنی را برای عاملیت اوراق مشارکت با بانک رفاه آغاز کردیم که از این محل می توانیم ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر را احیا کنیم.

او با اشاره به توافق شهردار تهران با نوبخت گفت: دولت قبول کرده که ۴۰ درصد قیمت ، ۱۲۰ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوسی که ثبت سفارش کردیم را پرداخت کنند، و ما هم از همه مسیرها برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم.

او افزود: بعد از یک دوره هشت ساله، امسال اراده کردیم که هزار اتوبوس برای تهران داشته باشیم که در فاز اول می‌توانیم ۱۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه فقط در ۱۱ کارخانه اتوبوس سازی ایران، تنها ۱۲۰ اتوبوس وجود دارد اظهار کرد: البته ۸۰ اتوبوس دیگر شناسایی شده که در حال رایزنی برای خرید هستیم.

او خاطر نشان کرد: امسال فقط ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ایران تولید می شود که همه شهرداری‌ها در حال رایزنی هستند و اگر تعلل کنیم این اتوبوس‌ها را نیز می‌برند.

پس از اظهارات مناف هاشمی محسن هاشمی خطاب به سالاری گفت: اگر آقای سالاری بگذارد که آن نیم طبقه ( ملک نهاد ریاست جمهوری) ساخته شود می‌توان ۹۰ درصد اعتبارات دولتی را زنده کرد.

سالاری هم در پاسخ به هاشمی گفت: گردن من نیندازید که هاشمی اظهار کرد: اتوبوس برای تهران به نیم طبقه می‌ارزد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار