مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام خمینی (ره)

دریس گفت: تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام خمینی (ره) با اتکا بر تخصص کارشناسان داخلی انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی عظیم الجـثه ۱۴۰ تنی برای نخستین بار با اتکاء بر توان و تخصص کارشناسان داخلی و حفظ عملیات تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تعمیر شد.

او با بیان اینکه سیستم مذکور پس از گذراندن آزمایش‌ها و کنترل‌های کیفی نهایی، راه‌اندازی و وارد چرخه‌ عملیات و بهره‌برداری شد، افزود: با انجام این عملیات، علاوه بر اینکه از خروج ارز از کشور برای انجام تعمیرات فنی جلوگیری به عمل آمد، زمینه لازم برای تداوم عملیات‌های تعمیرات اساسی برای ۷ دستگاه دیگر با اتکا بر توان و تخصص بومی نیز فراهم گردید.

تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام خمینی (ره)

دریس بیان داشت: دمونتاژ ماشین هاوس، موتور دیزل و پمپ‌های هیدرولیک از گیربکس اصلی، جداسازی وایرینگ موتورخانه، ساخت استراکچر پاورپک، جداسازی کابین اپراتوری، دمونتاژ سینی‌ها، تغییر طراحی در وایرینگ، مونتاژ موتور و گیربکس، نصب پمپ‌ها بر روی گیربکس اصلی و آب‌بندی سیستم هیدرولیک از مهم ترین مراحل تعمیرات این پروژه محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه کاهش توقفات اضطراری حین عملیات، ارتقای رضایت صاحبان کالا به لحاظ انجام عملیات بدون توقف، کاهش هزینه‌ها به همراه افزایش بهره‌وری و بازگرداندن تجهیز به نرم کارخانه‌ای از جمله مزیت‌های این تعمیرات به شمار می‌رود، اظهار کرد: این اقدام سبب صرفه جویی اقتصادی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال شد.

تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام خمینی (ره)

براساس این گزارش؛ ارتقای شاخص آماده به کاری تجهیزات تخلیه و بارگیری همواره از اهداف سازمانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بوده که به منظور افزایش حجم تخلیه و جابجایی کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز کشور به صورت مستمر دنبال می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.