سیلاوی گفت: افزایش تولید محصولات کشاورزی در گروی تامین آب موردنیاز این بخش است، البته باید از هدررفت آن جلوگیری کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با حضور جمعی از مسئولان اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی باید آب موردنیاز این بخش تامین شود.

او با بیان اینکه باید با کنترل و نظارت از هدر رفت آب و مصارف غیر قانونی به منظور حفظ منابع آبی جلوگیری شود، افزود: ساماندهی و استفاده از روش‌های علمی و جدید برای آبیاری کشاورزی و برنامه ریزی صحیح در این خصوص الزامی است.

سیلاوی اظهار داشت: میزان برداشت آب کشاورزان باید طبق برنامه‌ای که به شرکت‌های تعاونی آب بران داده می‌شود، صورت گیرد و شرکت‌های تعاونی موظفند برنامه ریزی دقیقی در خصوص برداشت آب داشته باشند تا بتوان موارد برداشت غیرقانونی آب را شناسایی کرد، به همین منظور از ادارات و دستگاه‌های ذیربط خواهشمندیم این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را گزارش دهند.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، باید جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق برنامه‌های آموزش خاصی برای کشاورزان تدارک ببینند تا آن‌ها با نحوه صحیح آبیاری، اصلاح الگوی کشت مناسب و کم آب آشنا شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.