غلامحسین سماکوش گفت: سه میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال کمک هزینه معیشتی به اتباع خارجی استان سمنان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، غلامحسین سماکوش مدیرکل اتباع خارجی استانداری سمنان با بیان اینکه با همکاری استانداری، مهمان شهر سمنان و سازمان جهانی غذا و دارو سه میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال کمک‌هزینه معیشتی و ۱۲ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال کمک‌هزینه نقدی معاش و هزینه بهداشتی به اتباع خارجی استان پرداخت شد گفت: اتباع خارجی متأثر از کرونا کمک‌هزینه معیشتی دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه این مبلغ به شماره کارت نقدی جیره افراد در مهمان‌شهر به عنوان کمک‌هزینه معیشتی برای خانواده‌های متأثر از کرونا اختصاص داده‌شده که واریز شد ابراز کرد: به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر مهمان شهر به هر خانواده مبلغ ۱۳.۵ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری سمنان همچنین گفت: ۹۲۲ خانوار ساکن مهمان شهر مهاجران سمنان که جز اقشار آسیب پذیر و متأثر از این ویروس شده‌اند این کمک‌ها را با تأمین مالی و کمک سازمان امور پناهندگی نروژی NRC و سازمان برنامه جهانی غذا WFP و با تلاش و کوشش سرپرست و پرسنل مهمان شهر سمنان و همکاران اداره کل امور اتباع استاندار دریافت کردند.

سماکوش گفت: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان، وضعیت اقتصادی، معیشتی و بهداشتی اغلب هموطنان عزیزمان و به‌ویژه اتباع مقیم استان و همچنین در کشور بحرانی و بسیار آسیب پذیر شده است که با توجه به تحریم‌های شدید ظالمانه دشمنان بر علیه ملت ایران، همواره ملت و دولت ایران در سال‌های پناهندگی اتباع در این کشور، با همه سختی‌هایی که خود و ملت خود داشته حامی و پناه پناهندگان بوده است.

او افزود: اکنون هم با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی به‌خاطر تحریم‌های ظالمانه همچنان در کنار پناهندگان ایستاده و به آنان یاری می‌رساند که سازمان‌ها، مجامع و NGO‌های بین‌المللی باید نسبت به تداوم این کمک‌های نقدی و حتی بیشتر کردن این کمک‌ها به لحاظ کیفیت و کمیت بیش از پیش برای حمایت‌های بشر دوستانه به پناهندگان افغانستانی مقیم جمهوری‌اسلامی ایران دولت و ملت ایران و به‌ویژه ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های سراسر کشور را برای این هدف یاری کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذوالفقارامام زهی
۰۸:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۳تا فرزند شیر خواهر دارم خانواده ۵نفریم بخدا به هرچی که شما می فرستید قسم نان شب هم نداریم کار نیس بی کار هستیم پول شیر بچه گیر هم نمیاد