ضرورت توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری به عنوان حمل و نقل سبز

معاون آموزش فرماندهی انتظامی فارس، با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری نه تنها یک ورزش که حمل و نقل سبز محسوب می‌شود، بر لزوم توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری برای ارتقاء سلامت و کمک به حفظ محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ ایزدی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت دوچرخه‌سواری فارس، با اشاره به لزوم توجه به سلامت در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: دوچرخه‌سواری به عنوان حمل و نقل سبز در دنیا مورد توجه بوده و فرهنگ سازی آن نیاز به یک همت بلند از سوی تمام سازمان‌ها دارد.

او، ورزش را آسان‌ترین راه برای حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه دانست و رشته دوچرخه‌سواری را یکی از مفیدترین ورزش‌ها برشمرد و گفت: معاونت آموزش فرماندهی انتظامی فارس می‌تواند در زمینه آموزش و اجرای برنامه‌های ترویجی حوزه ورزش در کنار هیئت دوچرخه سواری فعال باشد.

این مقام انتظامی استان فارس ابراز امیدواری کرد که فرهنگ سازان بیش از گذشته در زمینه تشویق جامعه به استفاده از دوچرخه و فراگیر شدن دوچرخه‌سواری تلاش کنند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری فارس نیز در این جلسه به جایگاه این ورزش در تامین سلامت و سوق دهی جامعه به سمت حمل و نقل سبز، گفت: برای ترویج دوچرخه‌سواری نیاز به همراهی همه نهاد‌ها هستیم.

محمدجواد کشاورز با بیان اینکه ایمنی در ورزش از مهمترین نکات است، یکی از سبک‌های مورد اقبال بین ورزشکاران فعال در رشته دوچرخه‌سواری را سبک استقامت اعلام و با قدردانی از انتظامی فارس به واسطه تامین امنیت عمومی جامعه، نیاز به همراهی بیشتر با ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری را یادآور شد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری فارس آموزش را یکی از مباحث بسیار مهم در سطوح مختلف دانست و گفت: آموزش اولویت اول در همه فعالیت‌ها محسوب می‌شود به همین دلیل هیئت دوچرخه‌سواری نیز آموزش را به شکل ویژه در دستور کار دارد و امیدواریم با همکاری معاونت آموزش فرماندهی انتظامی فارس، گام‌های بلندی را برداریم.

سرهنگ حیدری مسئول تربیت بدنی معاونت آموزش فرماندهی انتظامی فارس نیز آمادگی این واحد را برای اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و آگاهی بخشی و مسابقات ورزشی را اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور شیراز نیز با استقبال از فراهم شدن زمینه همکاری بیشتر نیروی انتظامی با هیئت دوچرخه‌سواری، گفت: از دید پلیس تردد با دوچرخه یک مد جدید حمل و نقل است.

سرهنگ صادق سلیمی با بیان اینکه دوچرخه‌سواری علاوه بر اینکه ورزشی همگانی محسوب می‌شود، در ارتقاء سلامت جسم و روح افراد نیز تاثیرگذار است.

او با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۵ باید ۱۰ درصد از حمل و نقل شهری با استفاده از دوچرخه انجام شود، گفت: این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف نقش خود را در ترویج و فرهنگسازی آن ایفا کنند.

سلیمی، توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری توسط شهرداری در مناطق مختلف شیراز را نشانه توجه ویژه به گسترش این ورزش و مد جدید حمل و نقلی دانست و با اشاره به اهمیت مقوله آموزش، گفت: پلیس راهور شیراز آماده همکاری در برگزاری فعالیت‌های دوچرخه‌سواری است.

در این جلسه، حکم انتصاب سرهنگ صادق سلیمی به عنوان رئیس هیئت دوچرخه سواری فرماندهی انتظامی استان فارس اعطاء شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار