واکاوی پدیده‌ای نوظهور در اینستاگرام/ هرآنچه باید از حجاب استایل‌ها بدانید + تصاویر

زنگ خطر دقیقا اینجا به صدا در می‌آید که می‌بینیم تعریف جدیدی که حجاب استایل‌ها از حجاب در جامعه جا می‌اندازند، بیشتر یک تظاهر به حجاب برای کسب درآمد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دختران جوان اینستاگرامی، اینفلوئنسر‌های مذهبی و حجاب استایل‌هایی که در صفحات خود، مدل‌های مختلف لباس و روسری را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارند. همچنین ویدیو‌هایی درباره مدل‌های جذاب بستن شال و روسری و پست‌هایی درباره نحوه ست کردن رنگ‌ها، کیف و کفش و ساعت و .. به اشتراک می‌گذراند. آن‌ها به نوبه‌ی خود دغدغه تبلیغ حجاب را دارند و مشغول کار فرهنگی هستند تا بانوان را به حجاب علاقه‌مند کرده و نشان دهند با حجاب زیبا هم می‌توان در جامعه حضور داشت.

یکی از حجاب استایل‌ها که برند شخصی خود را دارد، درباره فعالیتش می‌گوید: «انسان‌ها تمایل به زیبایی دارند و این نیازشان حتما باید پاسخ داده شود. بعضی‌ها به دلیل عقایدشان می‌خواهند حجاب داشته باشند و موهایشان پیدا نباشد از این حس که ناشی از زیبایی‌شناسی است صرف نظر می‌کنند، ولی ممکن است دچار حس بدی شوند. برای همین اگر یک پوشش مناسب و متناسب داشته باشند به حس خوبی می‌رسند.».

حجاب استایل‌ها و سبک زندگی لاکچری! /تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب‌های اینستاگرامی

اما سوال اینجاست این تعریفی که آن‌ها از حجاب ارائه می‌دهند و این فرم جلوه‌گرانه در استایل‌های حجاب چقدر به اصل و فلسفه‌ی حجاب نزدیک است و چقدر با آن مغایرت دارد؟

حجاب استایل‌ها و سبک زندگی لاکچری! /تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب‌های اینستاگرامی

فرشته روح افزا، عضو شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، درباره فلسفه‌ی حجاب می‌گوید: در پرتو امنیت اخلاقی و حقیقیِ حجاب، شخصیت زن و مرد مورد احترام واقع شده و تعرض و تحقیری نسبت به آن‌ها صورت نمی‌گیرد. ولی اگر حضور افراد در جامعه ظهور و بروز جنسیتی پیدا کند تعامل اندیشه و رشد عقلی از جامعه رفته و جامعه به سمت سطحی نگری می‌رود و مردم به دنبال انتخاب چیزی می‌روند که چشم نواز است... و اینکه زنان در پی جلب توجه باشند تمام استعداد هایشان در این موضوع جمع می‌شود که چگونه خود را نشان دهند تا نگاه تاییدی دیگران را جلب کنند.


بیشتر بخوانید


حال سوال اینجاست با گرایش به زیبایی که در انسان نهفته است باید چکار کرد؟

وی اینطور اضافه می‌کند: «گرایش به زیبایی را خدا در وجود همه گذاشته است و باید به آن پاسخ داده شود. میل به دیده شدن اصلا چیز بدی نیست، ولی محل پرداختن به آن بستر ناامن جامعه نیست بلکه خانواده مکان امن‌تری برای بروز زیبایی است. اینکه افراد درگیر تایید ظاهری شوند باعث لطمه دیدن خودشان می‌شود و دوری از آن و به دنبال تایید باطنی رفتن، اندیشه را متبلور کرده و در قالب هنر، گفتار و نوشتار بروز می‌کند و به این صورت افراد در جامعه رشد می‌کنند و جامعه را هم متعالی می‌کنند.»

حجاب استایل‌ها و سبک زندگی لاکچری! /تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب‌های اینستاگرامی

تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب استایل‌ها

نقدی که به این سبک پوشش وارد است رعایت نکردن اصل حجاب، یعنی جلب توجه نکردن است. ولی حجاب استایلیستی که در بخش قبلی به ارائه نظراتش پرداختیم در این‌باره نیز می‌گوید که این حرف را منطقی نمی‌داند و خودنمایی زمانی مطرح است که بار منفی داشته باشد و باعث تحریک شود، اما ما می‌خواهیم بگوییم با حجاب زیبا هم می‌توان در جامعه حضور داشت و خانم‌ها را به حجاب علاقه‌مند کنیم. این جلب توجه می‌تواند مفید باشد.

او در توضیح حرف‌های خود می‌گوید هر چیز جدیدی باعث جلب توجه می‌شود برای مثال سال‌های اولیه ورود چادر‌های آستین دار، آن‌ها هم جلب توجه می‌کردند، اما در جهت مثبت و خانم‌ها به آن رو آوردند. پس نمی‌توانیم بگوییم این جلب توجه با حجاب مغایرت دارد!

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که چادر‌های آستین دار در صورت جلب توجه باز هم از پوشیدگی برخوردار بودند، ولی ما در اکثر مدل‌ها و استایل‌های حجاب این را نمی‌بینیم.

روح افزا نیز ضمن تاکید بر این نکته که تنوع در پوشش زمانی که جلب توجه نداشته باشد مورد قبول است؛ درباره این مدل‌ها می‌گویند: «اکثر استایل‌هایی که می‌بینیم مدگرایی و ظاهرگرایی در آن‌ها هست. همچنین با مدل‌های غیر مرسوم بستن شال و روسری و کمی آرایش برای رنگ و لعاب دادن، نمی‌توانیم توجیه کنیم که حجاب را رعایت کرده‌ایم. این‌ها در جامعه جا نمی‌افتد و عادی نمی‌شود.»

حجاب استایل‌ها و سبک زندگی لاکچری!

حجاب استایل‌ها و سبک زندگی لاکچری! /تبلور مدگرایی و ظاهرگرایی در حجاب‌های اینستاگرامی

از طرفی این حجاب استایل‌ها برش‌هایی از زندگی شاد و مرفه خود را در صفحه‌ی شخصی پر فالوور به اشتراک می‌گذارند و به سوال‌های مخاطبان درباره خرید‌های لاکچری کیف، کفش، ساعت و لوازم آرایش مورد استفاده‌شان در عکس‌ها پاسخ می‌دهند و به این ترتیب سبک زندگی خود را نیز تبلیغ و ترویج می‌کنند.

این در حالی‌ست که بسیاری از دنبال‌کننده‌های آن‌ها از سطح رفاهی پایین‌تری برخوردارند و فشار روانی زیادی را متحمل می‌شوند. ولی از آنجا که این استایل‌ها به نوعی الگو برای سنجش شیک پوشی و باکلاس بودن تبدیل شده است همه می‌کوشند با صرف هزینه بیشتر در امر پوشاک نشان دهند به این طبقه‌ی اجتماعی مرفه نزدیک اند و این خود رواج مصرف گرایی، تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی بین مردم جامعه است.

پای صحبت‌های تعدادی از مصرف کنندگان محصولات حجاب استایل نشستیم و دلیل استفاده و گرایش به این مد را جویا شدیم. تعدادی از آن‌ها اینطور بیان می‌کنند: «وجود این استایل‌ها خیلی خوب است و نشان می‌دهد محجبه‌ها افسرده و بی‌کلاس نیستند.»

یکی از آن‌ها در جواب اینکه آیا جلب توجه دیگران به پوشش و استایل خودمان برای گرفتن تایید آن ها، با اصل حجاب مغایرت ندارد؟ " می‌گوید: «خداوند زیباست و زیبایی هارا دوست دارد. یعنی خدا راضی است که ما آراسته نباشیم و تیپ نزنیم که جلب توجه نشود؟»

چند نفر از مصرف کنندگان نیز از گران بودن این لباس‌ها می‌گویند و یک نفر دلیل استفاده خود را چنین بازگو می‌کند: «این لباس‌ها گران هستند و عمدتا پوشیدگیِ مورد نظر را ندارند، ولی در بعضی مجالس از آن‌ها استفاده می‌کنم چرا که استفاده از آن باب شده است؛ شیک پوشی و سطح اجتماعی آدم را با آن می‌سنجند.»

زنگ خطر دقیقا اینجا به صدا در می‌آید که می‌بینیم تعریف جدیدی که حجاب استایل‌ها از حجاب در جامعه جا می‌اندازند و بیشتر یک تظاهر به حجاب برای کسب درآمد است؛ مانند مریضی در جامعه شیوع پیدا کرده است و قربانی اصلی آن افرادی هستند که واقعا به حجاب اعتقاد دارند و نه معتقد به استفاده از این استایل‌ها هستند و نه گریزی از آن دارند؛ و حالا ذهن درگیر کشمکش جدیدی می‌شود که واقعا حجاب استایل‌ها چه میزان به دنبال کسب درآمد هستند و چقدر دغدغه‌ی تبلیغ فرهنگ حجاب را دارند؟
روح افزا در اینباره چنین اظهار نظر می‌کند: «حجاب استایل‌ها نگاه تجاری به دین دارند. حد و حدود پوشش را رعایت می‌کنند، ولی محتوای آن را نه و به دنبال خریداری نگاه دیگران‌اند. در واقع از ضعف شخصیتی همه ما (که میل به زیبایی‌ست) پول در می‌آورند. چادر‌های گل کاری شده و مانتو‌های میلیونی را تبلیغ، و جیب خودشان را پر می‌کنند.»

در راستای الگو شدن حجاب استایل ها، عده‌ای نیز با دیدن آن‌ها به حجاب علاقه‌مند شده‌اند و حتی چادر را انتخاب کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند «اگر می‌دانستیم با حجاب هم می‌توان شیک پوش بود زودتر محجبه می‌شدیم»، اما در جواب این عده دکتر فرشته روح افزا چنین می‌گویند: «الگوی زندگی خود حجاب‌استایل‌ها غلط است و به دنبال ظاهرگرایی اند و آن‌ها نباید الگوی دیگران قرار گیرند. چادرِ بدون محتوا سر کردن که به دنبال جلب توجه است، حجاب به حساب نمی‌آید. آراستگی با جلب توجه فرق دارد. می‌توان آراسته و شیک پوش بود، اما حریم شخصی و حریم عفت را رعایت کرد. ما به این دنیا نیامده‌ایم که توجه مردم را جلب کنیم و دنبال تایید آن‌ها باشیم.»

نهاد‌های متولی حجاب هیچ کاری نمی‌کنند

در پایان باید به این سوال پاسخ داد که آیا بدون حجاب استایل ها، قشر محجبه ما الگویی امروزی برای پوشش خود دارد؟ و نهاد‌های متولی حجاب چه نقشی در این الگوسازی دارند؟
روح افزا در پایان چنین پاسخ می‌دهد: «ما الگوی جایگزین کم نداریم، ولی آن‌ها برجسته نشده‌اند، خانم دکتر محجبه‌ای که یک چهارم عمل‌هایش را مجانی انجام می‌دهد، شاعره محجبه‌ای که به عمق مطالب مهم رخنه می‌کند و امثال این‌ها. ولی کسی به آن‌ها کاری ندارد! به جایش سلبریتی‌ها هستند که خودشان از نظر اخلاقی و ظاهری الگوی مناسبی نیستند. نهاد‌های متولی حجاب کم کاری که هیچ، صفر کاری دارند! اما اگر ما این الگو‌ها را ارائه دهیم حتی می‌توانیم نجات بخش سلبریتی‌ها هم باشیم!»

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
در عصر حاضر که اقتضائات جامعه فرق کرده و زیر تهاجم فرهنگی هستیم و با حجاب ما را انگ امی بودن می زنند و جامعه جوان را از حجاب دور می کنند . پس چه بسا با رنگ و لعاب دادن و خوشایند کردن حجاب برای دختر ایرانی او را تشویق به رعایت حجاب کنیم . در ضمن جلوه گری در ذات همه وجود دارد چه بسا که آن را درست کنترل کنیم و به جای حجاب زننده جلوباز و کوتاه پوشیدن ، حجاب اسلامی رو زیبا تبلیغ کنیم که به جای آن ، این را انتخاب کنند. والسلام .
Germany
توحید
۰۲:۲۷ ۱۹ تير ۱۳۹۹
اعمال هر کسی به خودش ربط داره به منو شما ربطی نداره والسلام
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من ب یکیشون اخطار دادم..گفتم تو داری زندگی پر تجمل خودتو نشون میدی ب فکر اونایی باش ک ندارن..زندگی تو رو میبینن حسرت میخورنن شاید با شوهراشون هم سر مسائل مادی بحث کردن..این خانم هم زد منو بلاک کرد چون ازش تعریف نکردم و منتقد کاراش بودم....همه زندکیش وسط اینستا بود بعد میکفت سرت تو زندکی خودت باشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خداکنه یکی بخوادباحجاب باشه نیازبه تبلیغ نیست خانم های ایرانی دارندارحجاب دورمیشند بایدفرهنگ سازی مناسب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
انقد که به زنا می گید حجاب حجاب
کاش یکی ام به مردا می گفت چشماشونو یکم جمع کنم .
الان بعضی از پسرا بد حجاب تر از بعضی از خانم ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
درباره آخر گزارش متولیان حجاب هیچ کاری نکرده و نمی‌کنند واقعا دیگه کار از دست در رفته حجاب وضع فاجعه باری داره توی مراکز تفریحی بیرون شهر خیلی راحت کشف حجاب میکنند الان روسری ندارن چند وقت دیگه با تی شرت میان بیرون
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چرا باید جامعه نا امن باشه ایا این تقصیر مسئولین نمیباشد
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۸:۳۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خیلی خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اگه به صرف پوشش باشه که مانتو کوتاه هم پوشش داره مهم اینه جوری باشه که جلب توجه نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بابا اصلا حجاب برا اینه که جلب توجه نامحرم صورت نگیره اگه قرار باشه چادر یا مانتو جوری باشه که توجه نامحرم رو جلب کنه دیگه چه حجابی ه و با ساپورت پوشیدن چه فرقی داره
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۷:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
وقتی الگوی مردم یعنی بازیگران با حجاب کامل فیلم بازی میکنند ولی تو زندگی شخصی شون با بی حجابی ظاهر میشوند ویه سگ را همراه خودشون اینور اونور میبرند معلومه زنان جامعه از اون الگو برداری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصل قضیه حجاب برای دوری جستن بانوان از تبرج....حجاب مساوی با دوری از تبرج...این کار اینهه تو اینستا که همون تبرج خالیه...به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
با آنچه در ذات انسان هست نمیشه مبارزه کرد .
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۶:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
آی مسئولین مربوطه ! به داد حجاب مظلوم برسید ! عفاف و حجاب بر باد رفت ! وقتش نرسیده از خواب عمدی بیدار شوید ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اکثر برندهای حجاب لباساشون کاملا پوشیده س. ولی اونقدر جذب بدن هست که من به شخصه چنین چیزهایی رو نمیپوشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من اصلا اینا رو محجبه نمیدونم بیشتر دنبال جلب توجه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
همچین چیزی غیر ممکنه
تیپ حاج خانم
Netherlands
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باسلام.من 39سالمه. دیگه نمی تونم نگاهموازنامحرم بازبدارم چ باحجاب چ بی حجاب خسته شدم یه 6ماهی هسته که به وضع افتادم هیچیم ندارم زن بگیرم نمازم می خونم دیگه نمی تونم ..لطفأراهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بهتره اینقدر مته به خشخاش نگذارید.... البته با تبلیغ سبک زندگی لاکچری مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هوا گرم است
ولی به یک لبخند مهدی فاطمه می ارزد
Germany
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
جهان به سوی یکی شدن فرهنگ و مذهب هست
نمیشه واسه مردم تصمیم گرفت
مثلا هزار سال پیش به خاطر تجاوز و تعرض زنان باید حجاب خیلی زیادی داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
با هجاب
۱۳:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
باشه بابا هر چی شما بگین
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من 5 ساله تو ایسنتاگرام هستم تا حالا ندیدم همچین پیجی. چجوری اینا رو پیدا میکنید و اینقدر کنجکاو میشید
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۴:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
والله ،همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینا همیشه تو توهماتشون همچین چیزایی وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چجوری ندیدید شما؟!! ده تاشو بخوای خودم براتون مثال میزنم
Iran (Islamic Republic of)
نابلد
۱۷:۴۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینا خودشون ختم روزگارند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
زیادن خیلی شما یه سرچ کنی پیدامیکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شما احیانا چشماتون مشکل نداره؟؟؟؟؟؟؟؟ من یه سال نیس تو اینستام ولی کلی از این دیدم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۳:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حجاب نداری ایراد میگیرن حجاب داری ایراد میگرن
به یک بنده خدا گفتن برو یک لباس بپوش که هم لخت باشی هم پوشیده

رفت تور ماهیگیری پوشید
حالا حکایت شماست میگن حجاب داشته باش ولی بدون حجاب
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۳:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
این اخرین اولویت دغدغه جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حجاب ضد حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هوا گرم شده بعضی از خانمها تحمل گرمارا ندارند بیخیال پوشش حجاب هستند نمیدانند داغی جهنم خیییییلی بداز این دنیاهست
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۴:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا ... مصداق این آیه بود (بگو آتش جهنم بسیار سوزاننده تر و گرم تر است ...)
Iran (Islamic Republic of)
آهو
۱۴:۴۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شما داغی جهنم رو تجربه کردی؟ یا اینکه احتمالا یه سری به اون ور زدی و دیدی زیادی گرمه برگشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چطور در مقابل ویروس کرونا مجبور به استفاده ساعتها ماسک در مکان‌های عمومی را دارید، برای در امان ماندن از چشم بد حجاب درست استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
ما که در هر شرایطی حجاب داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هوا گرم شده بعضی از خانمها تحمل گرمارا ندارند بیخیال پوشش حجاب هستند نمیدانند داغی جهنم خیییییلی بداز این دنیاهست
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۳:۰۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
با سلام
بنده معتقدم علت خیلی از خودنمایی ها خصوصا توسط دختر خانم ها ریشه در خانواده دارد دختران بیش از پسرها و بشدت نیاز به جلب توجه و تایید و محبت دارند به نظر بنده علت اصلی بی حجابی ها ارضای این نیاز است که در خانواده باید توسط والدین و خصوصا پدر انجام شود مگر رسول خدا صل الله علیه و آله دختربزرگوارشان حضرت زهرا سلام الله علیها را نمی بوسیدند و قربان و تصدقشان نمی رفتند (فداها ابوها) چرا پدر و مادرها (غالبا) این روزها این کار را انجام نمی دهند ؟ خوب وقتی این نیاز در خانه و بصورت حلال تامین نشد جوان و خصوصا دختر برای ارضای این نیاز که خداوند در وجودش قرار داده به هر ابراز علاقه ای ( اگر کمی در بعد مذهبی ضعیف باشد) پاسخ مثبت می دهد و این آغاز انحراف است و اگر در خوشبینانه ترین حالت به ازدواج ختم شود چون با شناخت کافی و از روی داغی و رفع نیاز صرف انجام شده و متاسفانه پختگی و شناخت در آن کمتر وجود دارد اکثرا به طلاق می انجامد و شاهد مثال وضعیت کنونی جامعه ازنظر رعایت حجاب و دوام ازدواج هاست
خلاصه اینکه برای رفع مشکل حجاب باید از آگاهی دادن به پدر و مادر در خانواده شروع کرد
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خدا قوت
-
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینو میگیری یک چیز دیگه تو ی جای دیگه میزنه بیرون
به مسئله دلار می پردازین و همه توجه ها میره سمت دلار و طلا و خودرو بعد از اون طرف یه عده کشاورز محصولاتشون مونده رو دستشون
به این موضوع میپردازین یهو یه عده لوازم یدکی احتکار میکنن
به اون میپردازی
توجه میره سمت اون یهو میبینی یادت رفته کرونا هست !
تو فکر کرونایی بعد تو اخبار میگه ایرانخودرو دوباره ثبت نام گذاشته ملت برای ثبت نام حمله کنید !
بعد ما حمله میکنیم یهو میبینیم ای بابا حجاب های اسلامی داره شکلشون عوض میشه !
ظهر میشه میریم ناهار بخوریم
خانواده میگن بدبخت پس کی میخوای ازدواج کنی
شدی 36 سال ! الان باید 4 تا بچه داشتی !
موهای سرت سفید شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حرف دل خیلیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
همیشه اصل رو بچسب بقیه الکیه ،
بقول اصفهانیا نونا بچسب خربوزه آآآبه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
صحبتهای که مطرح شد بجابود امیدرعایت ما امت و حاکمان صاحب کار
Germany
AR
۱۲:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
آیه 31 سوره نور:
وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ ...لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ
و به زنان مؤمن بگو ... زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اگه زنی مومن نبود یا دین دیگه داشت چطور؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
پس اگه مومن نباشد مسلمون باشن نياز نيست؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
ای زن !به توازفاطمه اینگونه خطاب است.ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حجاب ،حجاب است
چه چادر و چه مانتو.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۵:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام.چادر و مانتویی که جلب توجه نکنه.به بهانه و ظاهر محجبه بودن دادبزنیم منو نگاه کن با هر پوشش و رفتار جلب توجه کننده فرقی نداره.فلسفه حجاب وسط هیاهو و ظواهر گم شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
البته نه مانتوی نصفه و نیمه و باز و تنگ و جلف
Iran (Islamic Republic of)
چه چادر و چه مانتو
۱۸:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حتماً منظورت مانتو جلو باز که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۹:۳۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است.........ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است.........ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است .
Iran (Islamic Republic of)
م-م
۱۱:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بحث حجاب در جامعه ما امروزه خیلی پیچیده شده. و کاشکی عزیزانی مانند این خانم راه کارهای کاربردی تری ارائه دهند بجای این همه نظریه و ... البته و البته که اصل این قضیه باید بر مبنای عدم جلب توجه و عدم ترویج تجمل گرایی باشد... ولی باید با چه زورقی بر این امواج سهمگین مد، تبلیغ و خواستهای جوانان سوار شد. تا جامعه را به سلامت به مقصد رساند. متاسفانه زورقی که دوستان بر آن سوارند جای همه را ندارد. کسی منکر اصول اسلامی در این موارد نیست. ولی خیلیها تمایلی به رعایت آن ندارند . اگر جامعه نتواند به عقاید و خواستهای همه اعضا توجه کند. حاصل این میشود که جامعه علاوه بر تحمل بار تهاجمات فرهنگی و... باید شاهد دو دستگی و چند دستگی و برخوردهای نابجا و توهین آمیز و... نیز باشد. اینگونه نه تنها آموزهای والای دینی رشد نکرده که باعث منزوی شدن و توهین و تحقیر می گردد. این حاصل برنامه های نابجای فرهنگی و سخت گیریهای بیجایی است که از چند ده قبل شاهد آن بودیم. و حالا نسل جدید مانند فنر فشرده ای که یک باره رها شده باشد که تمایل و رقبتی به پوشش های مذهبی، ملی نشان نمی دهد و رفتارهای عجیب و غریبی از خود بروز می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خود این عکسها نوعی از خودنمایه در نمایی به ظاهر مثبت
ولی کاملا خودنمایه فرقی با کم حجابی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۹
یه سری از اون ور بوم میفتن
هم میخوان تو چشم باشن و هم با حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
نمیدانم چرا جامعه ما را از استفاده از رنگ محدود و گریزان می کنید استفاده از رنگ های فرح بخش و چشم نوازدر اسلام توصیه شده است لباس اهل بهشت هم رنگ ها فرح بخش است .مفرح المومنون است ..قشر جوان به سمت رنگ های شاد و فرح بخش می رود و برایشان جذاب است چرا جوانان را از حجاب متنفر می کنید اصلا همین شیوه استفاده از رنگ در استفاده از حجاب باعث گرایش قشر جوان به سمت حجاب می شود!! چرا جامعه اسلامی را ملزم به استفاده از رنگ های کدر و تیره می کنید به نظر دست های پشت پرده مرموزی سعی در منزوی کردن حجاب دارد ...سعی در معرفی اسلام بعنوان گزینه ای که به زیبایی اهمیت نمی دهد دارد حال آنکه فطرت بشر زیبا پسند است و زنده اندیشان به زیبا می رسند زیبایی و طراوت جز دین اسلام است پاکیزگی و فرح بخش بودن اسلام را اگر به جوانان معرفی کنید دیگر این هیچ پلشتی و افسار گسیختگی در جوانان سالم کشورمان نخواهیم دید پس به بیراهه نرویم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
وقتی سلیقه ی جامعه امروزی به سمت بد حجابی رفته حداقل این مدل ها میتونن از کج روی سلیقه ی افراد جامعه جلوگیری کنن.
لطفا انقدر کمال طلب نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
یه جوری شدم
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
این تلاشهای انحرافی در رابطه باپوشش وحجاب هم زمان هست باپیاده سازی سند2030 به نظرم اطاق فکرهمه این تلاش های موذیانه به همدیگه مربوطه!همونهایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری درکشورمون سلبریتی هاروجلوانداخته بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصلا قبول ندارم، یه چادر خالی چیزی برای جذب جوانان نداره.باید با عناصر زیبایی بخش جوانان رو جذبش کرد و وقتی حجاب پا گرفت و جا افتاد خودشون از تجملاتش کم می کنند
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
میدونستی // برا یه چادر مشکی نوع متوسط باید 1000000 تومن پول بدی
Iran (Islamic Republic of)
yasin
۱۰:۴۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
به نظر بنده نظر ایشون اشتباه است و قبول ندارم .... از بی اقدامی حال حاضر ک بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بی حجاب ها رو ول کردید چسبیدید به این ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اگر پوشش زن یا رنگ آن زننده و جذب کننده باشد فرقی با بی حجابی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
دزدها رو بگیرین که ملت دارن از دست میرن حالا هی پشت گوش بندازین
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اجبار جواب نمی دهد.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۰:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اینفلوئنسر‌ها یا حجاب استایل ها یعنی چی؟ نمی توانی بگویی تأثیرگذارها یا نفوذ گرها. خدا به همه عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۰:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چرا باشگاه خبرنگاران جوان نمیره سراغ آقایونی که تیپشون اصلا به آدمیزاد شباهت نداره ؟؟؟چرا اصلا توی جامعه ما بحث حجاب و عفاف که میشه همه میرن سراغ خانم ها و اونا رو میبرن زیر ذره بین ؟؟حالا درسته که حجاب مخصوص خانمها ست و آقایان نیازی به روسری زدن ندارن اما طرز لباس پوشیدن شون کاملا متناقض با عرف جامعه و حتی شخصیت یه مرد و اسلام هست! متاسفانه فقطً و فقط روی خانمها تمرکز میکنید در صورتی که خیلی از آقا پسرها هم ابرو بر میدارن هم مو رنگ میکنن هم شلوارهای رنگی دخترانه میپوشن متاسفانه کسی به اینا کاری نداره و انگار امر به معروف برای این افراد وجود نداره حتیً قانون هم برنامه ای نداره در برخورد با این افراد ...لطفاً در این زمینه هم خبر تهیه کنین حیا هم متعلق به آقایان هست هم خانمها.ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۰:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
من اهل اینیستاگرام خیلی نیستم
ولی بعضاً به طور تصادفی تصاویر خانمهای محجبه رو میبینم، واقعاً متأثر میشم و به خودم میگم غربی ها چقدر راحت مردم ایران رو دارن از اصل منحرف میکنند. نزدیک به ۲۰ سال هست که سرو کارم با کامپیوتر و اینترنت هست، ولی وقتی حتی کسایی که سوادی در رابطه با این فضا های مجازی ندارن، ولی خیلی زود و دقیق استفاده از این فضا ها آشنا میشن و خودشون رو در آن غرق میکنن. واقعاً برام خنده داره. البته خوبه که همه بلدن، این عالیه، ولی متأسفانه متاسفانه در ایران مردم بابت موضوعات نوظهور فرهنگی ندارن (نه همه) و دولت و متولیان امر هم بعد از ۱۰ سال تازه یادشون میاد که بایستی در این موضوع باید فرهنگ‌سازی بشه. مردم ما تشنه خیلی چیزهایی هستن که نداشتن، بنابراین وقتی به اون مهم میرسن فرهنگ استفاده از موضوع را ندارن.
وقتی خودم میبینم که در یک فضا اینچنینی مثل اینیستاگرام ابتذال، ولنگاری و بیفرهنگی موج میزنه، سعی میکنم دیگه سراغش نرم، (سعی میکنم آرامش زندگی ام رو جای دیگه پیدا کنم),
حرف آخر: به دوستان توصیه میکنم خیلی خودتون رو غرق این فضا ها نکنید، اینو میگم فقط برای اینکه بدونید این فضا ها جایی برای آرامش گرفتن نیست،
با احترام به همه .
یا علی مدد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حجاب یعنی پوشش زیبایی هایی که مخصوص افراومحرم به انساند هست نه اینکه لباس را طوری بپوشیم که جلب نظرکنیم از نظر زیبایی وگرنه انسان چه با آدایش زیبا شود چه با روسری و یا چادرهای رنگرنگ یا بدن نما،باز هنوز بدحجابها انصافشان بیشتراست طاهر وباطنشان یکی است ولی مثلا باحجابهایی که لباس وروسری یاشال وچادر رو طوری انتخاب میکنند که بسیار زننده وجالوه گری میکند ولی اسمش راحجاب میگذارند
مرگ بر نفاق و دو روئی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بابا جان از بی حجابی و ترویج اون ک خیلی بهتره. زیاد بهشون گیر ندین !!!
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۰:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۹
بسیار مناسب هست که انسان های محجبه با کلاس در جامعه داشته باشیم تا خانم های محجبه را مشتی افراد فقیر و امل نبینند.
خانم روح افزا کمی انعطاف در مقابل دختران و خانم های جوان نیاز هست تا چادر که هیچ روسری از سر آنان نیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
شما بفرمایید چگونه می توان میان گرایش به زیبایی با گرایش به شهوت، گرایش به گناه و گرایش به غریزه تفکیک قایل شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام خوب و به جا بود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
s
۱۸:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
مو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
جلب توجه به هر شیوه ای غلط است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
درود برشما باحجابان جامعه اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۵:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
خدارو شکر که مردان با غیرت هم پیدا میشوند که ارزش حجاب رو میدونن.درود خدا بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام خدا بر شما مردان با غیرت برادر عزیز