بازرسی و آزمون بیش از ۲ هزار مخزن CNG خودرو در استان اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون هیدرو استاتیک ۲ هزار و ۳۴ مخزن CNG خودرویی در این استان، طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل با تاکید بر اهمیت انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای مخازن CNG نصب شده در خودرو‌های دوگانه سوز از نظر ایمنی، گفت: در سه ماهه امسال ۲ هزار و ۳۴ مخزن خودرو، مورد بازرسی و آزمون قرار گرفته است که از این تعداد ۲۷ مخزن غیر استاندارد معدوم و از چرخه مصرف خارج شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۴ آزمایشگاه همکار و مورد تأیید استاندارد در زمینه آزمون هیدرو استاتیک مخازن CNG خودرو در استان فعالیت دارند که بر اساس استاندارد‌های ملی مربوطه و با همکاری شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران، مخازن ذخیره CNG نصب شده بر روی خودرو‌های دوگانه سوز را مورد بازرسی و آزمون ادواری قرار می‌دهند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل بیان داشت: آزمایشگاه‌های همکار توسط کارشناسان اداره کل استاندارد مورد بازرسی و ارزیابی مراقبتی قرار می‌گیرند و در صورت تأمین شرایط فنی و کیفی لازم، در مقاطع زمانی دو ساله تمدید اعتبار می‌شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.