رونق صنعت گردشگری افزایش ارزآوری در اردبیل را به دنبال دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: رونق صنعت گردشگری در سطح استان توسعه اقتصادی و افزایش ارزآوری اردبیل را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل صنعت گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری در کشور مطرح است لذا با توسعه این صنعت به طور قطع شاهد رونق اقتصادی و ارزآوری مضاعف در این استان خواهیم بود.

او از تلاش در جهت عملی کردن شعار «اردبیل ۱۴۰۰ در قله گردشگری ایران» خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل تاریخی و فرهنگی و مذهبی استان اردبیل در سال گذشته در زمینه جذب گردشگر توانستیم با جذب ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار گردشگر داخلی و ۶۱۰ هزار گردشگر خارجی به استان جایگاه خوبی را در این خصوص در کشور به دست آوریم.

فلاحی تأثیرات شیوع بیماری کرونا بر پیکره گردشگری استان را فلج‌کننده دانست و گفت: با شیوع کرونا شاهد کاهش شدید گردشگر از اسفندماه و رسیدن آمار به صفر در این خصوص بودیم که خسارات و آسیب‌های بسیاری بر صنعت گردشگری و واحدهای مرتبط با این صنعت وارد آمد و برخی شهرهای توریستی از جمله شهر سرعین به کلی به حالت تعطیلی در آمد.

او در خصوص خسارات وارده به تأسیسات گردشگری استان اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا طی سه ماه گذشته بیش از ۹۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان برآورد شده است که در جهت حمایت از اقشار آسیب دیده این صنعت تسهیلات مناسبی اعطا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انجام فعالیت‌های قابل توجه در زمینه جذب گردشگر به استان خبر داد و گفت: در زمینه جذب گردشگر رویکردهای جدید و ایده‌های مناسبی پیاده شده که از آن جمله می‌توان به طرح زمستان بیدار، احداث سه پیست اسکی در استان، احداث پل معلق هیر، جذب سرمایه گذار برای طرح جامع بولاغلار، اجرای عملیات عمرانی پل معلق ازناو اشاره کرد.

فلاحی افزود: این تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باعث شد که استان اردبیل به عنوان استان پل‌های معلق و پیست‌های اسکی در کشور مطرح شود و تأثیرات بسزایی را در خصوص جذب گردشگر در این زمینه در استان اردبیل شاهد بوده ایم.

او با بیان اینکه با افزایش جذب گردشگر به استان باید سیستم هتل‌ها و خدمات رفاهی نیز ارتقا یابد گفت: در این راستا در ارتقای هتل‌های استان به ۵ ستاره و احداث هتل‌های جدید از قبیل در ساحل دریاچه شورابیل، شهرستان نیر، سردابه و سرعین می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.