دلیل تجاوز به اراضی ملی در روستا‌های شمال چیست؟

افزایش بی رویه و کاذب قیمت زمین‌ها در منطقه شمال سبب تجاوز به اراضی ملی در حاشیه روستا‌ها گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحیمیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر، گفت:افزایش بی رویه و کاذب قیمت زمین‌ها در منطقه شمال سبب افزایش نرخ سودجویی نسبت به تجاوز و تعدی به اراضی ملی در حاشیه روستا‌ها گردید به همین منظور ضرورت ویژه توجه همه دستگاه‌های اجرایی متولی بیش از پیش احساس می‌شود.

او افزود: دهیاران و شورا‌ها به عنوان نزدیگترین بازو‌های اجرایی دولت در راستای حفظ انفال بوده که می‌طلبد هر گونه نگاه سودجویانه محدوده روستا را رصد و در گام نخست برخورد کرده و صورت ضرورت مراتب را سریعا به بخشداری‌ها و منابع طبیعی گزارش کنند.

بیشتر بخوانید:

رحیمیان گفت:در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ در منطقه ایزکی با تصرف عدوانی مساحت ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی به ارزش تقریبی بیش از ۳۰ میلیارد ریال با تلاش همکاران در واحد منابع طبیعی و آبخیزداری چالکرود و همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی از دست متصرف خارج و به منابع طبیعی باز گردانده شد.

او افزود: منابع طبیعی متعلق به همه آحاد جامعه بوده و در مدیریت پایدار بایستی به حفظ و بقاء آن برای نسل‌های بعدی توجه‌ای ویژه داشت و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر با گشت ها و مراقبت‌های شبانه روزی اجازه هیچ گونه سود جویی را در عرصه‌های منابع طبیعی نخواهد داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رامسر،گفت:کلیه اخبار حوزه منابع در خصوص تجاوز به اراضی ملی، آتش سوزی و قاچاق چوب را به شماره یگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار