مقام آمریکایی: واشنگتن مشتاقانه از همکاری ۲ کره حمایت می‌کند

فرستاده آمریکا در امور کره شمالی ادعا کرد واشنگتن از ادامه کار جهت دستیابی به صلح در شبه‌جزیره کره حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استفان بیگون، فرستاده آمریکا در امور کره شمالی امروز چهارشنبه ضمن مطرح کردن این ادعا که واشنگتن «مشتاقانه» خواهان تداوم همکاری کره جنوبی و کره شمالی است، گفت واشنگتن از ادامه کار جهت دستیابی به صلح در شبه جزیره کره حمایت می‌کند.

بیگون پس از دیدار با لی دو هون، نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی اظهار کرد: آمریکا به شدت از همکاری‌های بین کره‌ای حمایت می‌کند و ما معتقدیم که این امر نقش مهمی در ایجاد یک محیط پایدار در شبه جزیره کره ایفا می‌کند.

نماینده ارشد واشنگتن برای شبه جزیره کره همچنین تأکید کرد که آمریکا آماده است هنگامی که رئیس کیم یک همتای برای او منصوب کرد، مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ را از سر بگیرد.

بیگون در حالی برای دیدار سه روزه وارد سئول شده است که پیش از این رئیس جمهور کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا شده بود. رئیس جمهور کره جنوبی هفته گذشته گفته بود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با هم مذاکره کنند. او همچنین از تلاش‌های سئول برای از سرگیری این مذاکرات خبر داده بود.

کره شمالی بار‌ها گفته است که تا زمانی که آمریکا «سیاست‌های خصمانه» خود، از جمله تحریم‌های سخت را رها نکند، به میز مذاکرات باز نخواهد گشت و وعده داده است که بدون امتیازات مهم، فرصت گرفتن عکس دیگری را قبل از انتخابات به ترامپ نمی‌دهد.

ترامپ و کیم برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و امید‌ها برای توافق و لغو برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی افزایش یافت.

اما دومین نشست آن‌ها، در اوایل سال ۲۰۱۹ در ویتنام، با شکست همراه بود. ترامپ و کیم در ژوئن ۲۰۱۹ مجدداً در منطقه غیرنظامی بین دو کره با هم ملاقات و توافق کردند که مذاکرات را دوباره آغاز کنند، اما مذاکرات در سطح بالای بین دو طرف در سوئد در ماه اکتبر قطع شد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بیگون پس از کره جنوبی قرار است به توکیو، پایتخت ژاپن نیز سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
چرا؟ همکاری.......چرا؟ هیئت حاکمه ایالات متحده دو کره را به وحدت و یکپارچگی و اتحاد ارضی و متحد شدن دعوت نمی کند؟ تا دو تکه بودن کره شمالی وجنوبی ختم به ""یک کره متحد و واحد"" باشد؟هان؟ با همین ریا کاری و دو روئی و با هر کره با یک زبان صحبت کردن چرا؟ بدون سر وصدا دو کره را به جان هم انداخته اید؟ و با شعار قدیمی استعماری و امپریالیستی"" تفرقه بینداز و حکومت کن"" رفتار میکنید؟ هان؟
آخرین اخبار