‌فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد؛

ادامه رایزنی ها برای انتقال مرزبانان ربوده‌شده مرز میرجاوه

سردار گــودرزی گفت: ‌با آژانس امنیت ‌پاکستان برای انتقال مرزبانان ربوده‌شده از مرز میرجاوه به ایران رایزنی شد‌ه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گــودرزی ‌فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بازدید از نمایشگاه مواد مخدر مرزبانی استان هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده‌شده در مرز میرجاوه گفت: گفت‌وگویی با آژانس امنیت داخلی پاکستان در خصوص وضعیت دو مرزبان عزیز انجام شده است و در این رابطه وزارت امور خارجه و مرزبانی در حال رایزنی برای انتقال مرزبانان به خاک جمهوری اسلامی هستند.


بیشتر بخوانید

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اقدامات انسدادی مرزبانی برای کنترل مرز‌های کشور، اضافه کرد: در بحث انسداد مرز‌ها اقدامات مؤثری توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به‌خصوص مرز‌های جنوب شرق کشور انجام شده که با تأیید فرمانده معظم کل قوا و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اخیراً اعتبارات قابل‌توجهی در بحث انسداد مرز‌ها به نیروی انتظامی اختصاص یافته است تا اقدامات انسدادی و کنترلی مرز تکمیل شود.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی در حوزه حفاظت و مراقبت از مرز‌ها انجام گرفته است، لیکن برای تقویت سرحدات کشور و برقراری و ثبات امنیت پایدار در مناطق مرزی باید تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل به وظایف خود عمل کنند چرا که مراقبت از مرزها، مستلزم یک نگاه ملی است.

کشف بیش از ۴۱ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور 

فرمانده مرزبانی ناجا اضافه کرد: با وجود حضور کشور‌های بیگانه پیرامون مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و توطئه‌های استکبار جهانی، بحمدالله امنیت پایدار در مرز‌های کشور برقرار است.

او با اشاره به اقدامات مرزبانان در مقابله با قاچاق مواد مخدر افزود: در سه‌ماهه اول امسال بیش از ۴۱ تن انواع مواد مخدر توسط مرزبانان در مرز‌های آبی و خشکی کشف شده که ۸۵ درصد این کشفیات در استان سیستان و بلوچستان بوده است و ۲۴۰ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: به همین منظور در راستای مبارزه با مواد مخدر در سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس، مرزبانان هرمزگان در جزیره قشم روز گذشته در عملیات دریایی با توقیف یک فروند شناور، موفق به کشف ۸۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با لفافه شدند.

او تصریح کرد: برابر اعلام سازمان ملل؛ ۹۰ درصد از تریاک، ۴۶ درصد از مرفین و ۲۶ درصد هروئین دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران و عمدتاً توسط نیروی انتظامی و مرزبانی کشف شده و ضروری است که کشور‌های غربی نیز برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر اهتمام ویژه داشته باشند.

او در خاتمه از هوشمندسازی مرز‌ها و به‌کارگیری تجهیزات بِروز و پیشرفته جهت مراقبت از مرز‌های کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.