گذشت ۳۳۴ میلیون تومانی شاکیان برای آزادی ۸ زندانی جرائم غیر عمد

شاکیان پرونده ۸ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی، ۳۴۴ میلیون تومان از جرایم این زندانیان را بخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسین پور مسئول ستاد دیه استان در نشست هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان گفت: جمع بدهی این زندانیان ۸۰۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۳۴۴ میلیون تومان را شاکیان بخشیده اند و ۳۳۰ میلیون تومان آورده محکومان است که در قالب اعطای تسهیلات بانکی و کمک خیران تامین شده است.

او افزود: از ۸ پرونده‌ای که رسیدگی شده است، ۶ مورد بدهی مالی، یک مورد مهریه و یک مورد دیه است که متهمان آن با تأمین مابقی جرایم شان به زودی آزاد می‌شوند.

حسین پور گفت: از آغاز امسال تاکنون به ۱۷ پرونده زندانیان جرائم غیر عمد در استان رسیدگی شد که ۹ نفر بدهی مالی، ۷ نفر بدهی مهریه و یک نفر بدهی دیه بود.


 بیشتر بخوانید


مسئول ستاد دیه استان در نشست هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان، مبلغ بدهی این پرونده‌ها را سه میلیارد و ۵۶۴ میلیون و ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: از این مقدار، دو میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۱۵ هزار تومان را شاکیان گذشت کرده اند، ۱۱۹ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان کمک ستاد دیه استان و ۲۰۷ میلیون تومان نیز کمک ستاد دیه کشوری بوده است.

او  هم اکنون ۱۲۸ زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد افزود: ۲۹ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان نیاز است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.