عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

شوکت جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که امروز در هیأت وزیران به تصویب رسید را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای بود که قرار شد دولت برای رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و تأمین اجتماعی هم برای همسان سازی از این مبلغ استفاده کند.

امروز در جلسه هیأت وزیران، با دستور رئیس جمهور و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به تصویب هیأت وزیران رسید و واگذاری رقم ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام ۹ شرکت مهم دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد.

اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: این رقم برای اجرای همسان سازی در ۳ سال متوالی است و بخشی از این مبلغ را برای امسال استفاده کرده و باقی منابع را سرمایه گذاری می‌کنیم تا هر سال برای دریافت بودجه همسان سازی با دولت به مشکل برنخوریم.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: هنوز مشخص نیست که باقی این مبلغ برای سرمایه گذاری در شستا وارد می‌شود یا در هلدینگ‌های دیگر سازمان که در شستا نیست، اما معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی این را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای همسان سازی نیاز است، گفت: اکثریت سهام‌هایی که از اموال دولت مشخص بود که به تأمین اجتماعی واگذار شود در بورس عرضه شده بود و حالا بعد از واگذاری تصمیم گیری می‌کنیم که این سهام‌ها در بورس بمانند یا از بورس خارجشان کنیم.

شوکت در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند؟، تصریح کرد: محاسبات این موضوع باید انجام شود، در این خصوص بحث‌های حقوقی وجود دارد، هنوز مشخص نیست دقیقا برای چه کسانی قرار است همسان سازی اجرا شود، همچنین اعمال این منابع بر روی حقوق بازنشستگان بستگی به مصوبه هیأت وزیران دارد که از چه تاریخی را معین کردند که همسان سازی اجرا شود، اگر در مصوبه مشخص شده بود که از ابتدای فروردین، مابه‌التفاوت واریز می‌شود، از هر ماهی که معین شده باشد از همان ماه محاسبه می‌شود.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در کنار همسان سازی امیدواریم بتوانیم کسر حق بیمه از بن مسکن را برای بازنشستگان اجرا کنیم تا کمکی برای رفع مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد، هر چند جا داشت این اتفاقی که امروز افتاد، ۴ ماه پیش انجام می‌شد و این نارضایتی‌ها در پی آن رخ نمی‌داد، اما از زحمات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امصطفی
۱۹:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام.واقعاسازمان تامین اجتماعی انقدربی سازمان شدچه ازنظربیمه تکمیلی چه ازنظزحقوق اینقدربرای مابازنشسته هاهمه چه دولت مجلس وخودسازمان شانه خالی مکننددرصورتی که این سازمان پولدارترین سارمان بودحالاچه برسرسازمان اومده توروخدااینقدربه ابن سازمان بی تفاوت نباشیدچرادولت بایدبه هرقشری کمک کنه سرسفره این سازمان مینشونهو......
Iran (Islamic Republic of)
محسن حلاجی
۲۲:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام
اینجانب باسختی کار بازنشسته شدم نیروگاه از سنواتم کم کرد اختلاف درصد بیمه سخت زیان آور از خودم پرداخت کردو همیشه قبل ازاینکه حقوق بدست مان برسد حق بیمه کسرشده نسبت در یافتی ولی موقع افزایش حداقل به ما تعلق گرفت، حداکثر بیمه ازما کم کردن ولی کمترین درصد افزایش دادن،این چه همسان سازیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین عرب ناصری
۰۲:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
چرا من سال ۹۹ اردیبهشت بازنشسته شدم باسی سال سابقه ۹۹هزار تومان اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
حسین سلمانی
۱۰:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام همسان سازی باید شامل کسانی میشود که حداقل حقوق دریافت می‌کنند . با 35 سال سابقه حدود یک میلیون افزایش حقوق داشته اونی که با هفت میلیون حقوق معدل افزایش دوبرابر حقوق کامل یعنی شش میلیون دریافت می کند .
به نظر بنده باید فکری به حال کسانی کرد که به سختی با کمترین حقوق زندگی می کنند. این افزایش به نفع کسانی شده حقوقشان بالا بود .
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
جونمون د بیاد با این چندروز غاز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همسان سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سهام بخرید نگذارید بیفته دست بانکها و مثل گذشته مفت مفت لا بدید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
باسلام
آیا همسان سازی برای حقوق های حد اکثری هم اعمال خواهد شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۱۵:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
ازابتدا فرق بین حقوق بگیران تامین اجتماعی وکشوری ولشکری گذاشتن که۱_ انها همسان سازی ومامتناسب سازی است ۲_فرق قانون حقوق جاری کارکنان ادارات وبیمارستانهای تامین اجتماعی باسایربیمه شدگان تامین اجتماعی.۳-برای بازنشستگان کشوری ۹۰درصدحقوق شاغلین همسان سازی میشودولی تامین اجتماعی ۶۰۰تا۸۰۰هزارتومان .۴_افزایش حقوق کشوری درپایان فروردین هرسال دروجه انان پرداخت میگردداما حقوق تامین اجتماعی بابرگزاری چندین جلسه درچندین ماه درسال جدید وکلی بزن بکوب چنددرصدی رابه حقوق هااضافه میکنندودرماه خردادیاتیرحقوق پرداخت ومابالتفاوت ان هم درماهای بعد واریزمیگردد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۳۱ ۲۲ تير ۱۳۹۹
خیانت است اگر همسان سازی ازاول فروردین اهمال نشود ماهم مثل بازنشستگان کشوری ولشکری باید ازاول سال حساب شود درغیراین صورت ظلم بزرگی درحق ماست
Iran (Islamic Republic of)
محمدخان مریوانی سه تپه
۱۵:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۹
خداکنه هرکس دراین امر خیر قدمی قلمی ونفسی خیر برای مابازنشستگان برداشته وبرمیداره دردوران بازنشستگیش زندگی خوب وخوشی داشته باشه امین یارب الاعالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تازه میفرمایند باید تصمیم بگیرند تا به چه کسانی بدهند اینقدر به این قشر توهین نکنید بسه به خدا بسه.شما باید به کلیه باز نشستگان ومستمری بگیران واز کار افتاده های کلی بدهید بابا پول خودشون هست آدم سیر غم گرسنه را نمیدونه به گدا که پول نمیدین حق مون هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۲۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
هیچ همسان سازی انجام نمیشه میگه معلوم نیست برای چه کسانی وازچه تاریخی.
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۷:۳۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
یعنی چی که معلوم نیست برای چه گروهی اجرا میشه؟ لطفا دیگه همسان سازی برای تمام سطوح و با رعایت عدالت انجام بشه حالا که تصویب شده...نه فقط برای حداقل بگیران. بلکه برای همه سطوح. اونایی که مدرک تحصیلی بالا و سابقه پرداخت حق بیمه ی بیشتری دارند و سنوات بیشتری کار کردن باید بیشتر باشه دریافتیشون. این عدالت هست
Iran (Islamic Republic of)
مریم غ بازنشست
۱۷:۰۴ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سلام. امیدوارم این ماه همسان سازی انجام خواهدگرفت.
United States of America
بازنشسته
۲۲:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اقعا که رو یزد وسفید کردید با این عدالتون سختی کار مارو پامال کردی خدا ازتون نگذره
آخرین اخبار