زیرساخت‌های خوب دانشگاه رازی برای تربیت دانشجویان کارآفرین

رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه رازی به زیرساخت‌های خوبی که دانشگاه برای تربیت دانشجویان کارآفرین دارد اشاره کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهشتی رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه رازی گفت : در دانشکده اراضی و مزرعه‌های آموزشی در کنار ساختمان‌های اداری و کلاس‌ها و خوابگاه‌ها قرار گرفته اند. فاصله مزرعه‌ای که دانشجو در آن کار و تحقیق می‌کند تا خوابگاهش تنها چند دقیقه است.

او گفت : در این پردیس کشاورزی ۳۰۰ هکتار اراضی داریم که کلکسیونی از ارقام مختلف میوه‌های دانه دار و هسته دار تا گلخانه‌ها و... در آن وجود دارد و بهترین فرصت برای انجام مطالعات و تحقیقات برای دانشجویان است.

بهشتی افزود : انواع کشت‌های مرسوم در استان، کشت زعفران، دامپروری، پرورش مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، گاوداری شیر و پرورش گوسفند دیگر ظرفیت‌هایی است که در این اراضی داریم و آماده هستند تا دانشجویان روی آن‌ها کار کنند.

او افزود : از چندسال پیش هم تعاونی دانشجویان دانشگاه را راه اندازی کردیم تا به دانشجویانی که جسارت کار کردن دارند و متقاضی هستند، زمین واگذار کنیم و روی آن‌ها کار کنند و کارآفرینی را یادبگیرند. گلخانه‌ای هم که اکنون توسط آقای محمدی و خانم حسنی در ورودی پردیس کشاورزی راه اندازی شده نمونه‌ای از زمین‌هایی است که در قالب تعاونی به دانشجویان واگذار کرده‌ایم.

بهشتی ادامه داد : علاوه براین گلخانه، تعدادی دانشجوی دیگر هم با اراضی که به آن‌ها واگذار کرده ایم روی کشت کرم ابریشم، تولید قارچ، احداث توتستان و تولید کمپوست مشغول به کار هستند.

 بهشتی افزود: همین امسال پنج هکتار زمین با قیمت ناچیز در اختیار دانشجویانمان قرار دادیم، چرا که هدف اصلی ما یادگیری دانشجویان است، نه اینکه بخواهیم کسب ثروت کنیم. به دانشجو فرصت می‌دهیم با تجربه اندک خود کار کند و به سود برسد. زمانی هم که فارغ التحصیل شدند در مناقصه‌هایی که داریم شرکت می‌کنند.

او از جنب و جوشی که در یکی دو سال اخیر بین دانشجویان دانشگاهش برای کارآفرینی بوجود آمده ابراز رضایت کرد و گفت: حتی اگر روز‌های جمعه هم به پردیس کشاورزی سری بزنید متوجه تحرک و جنب و جوش دانشجویان در این محوطه می‌شوید. هرکسی به کاری مشغول است و در مزرعه‌ای کوچک به تولید محصولی می‌پردازد. ما چتر حمایتی خود را تا زمان فارغ التحصیلی دانشجویانمان روی سر آن‌ها نگه می‌داریم و حامی آن‌ها هستیم تا دین خودمان را به آن‌ها ادا کرده باشیم. البته در میان دانشجویان علاقمند به کار و کارآفرینی دانشجویان زیادی هم داریم که چندان اشتیاقی به این کار ندارند و خیلی از آن‌ها اصلا نمی‌دانند برای چه هدفی به دانشگاه آمده اند. برای این دانشجویان هم در تلاشیم تا در آن‌ها ایجاد انگیزه کنیم.

بهشتی ادامه داد: علاوه بر حمایت‌هایی که از دانشجویانمان طی دوران تحصیلشان داریم، پس از فارغ التحصیلی‌شان هم آن‌ها را رصد می‌کنیم و با اغلبشان در ارتباطیم. گا‌ها خودشان برای کار‌هایی که شروع کرده اند به راهنمایی و یافته‌های اساتید نیاز دارند و به دانشگاه می‌آیند و سعی می‌کنند اتصالشان را با ما حفظ کنند. برخی از آن‌ها هم در قالب بخش خصوصی در مناقصه‌های ما شرکت می‌کنند و با جسارت قابل تحسینی با کشاورزانی که ۵۰ تا ۶۰ سال سابقه فعالیت دارند در این مناقصه رقابت می‌کنند و بدون اینکه کوچکترین حمایتی داشته باشیم در مناقصه‌ها برنده می‌شوند.

بهشتی آل آقا حرف هایش از ایده‌ای که در ذهنش برای تحول آموزشی دانشگاه دارد صحبت کرد و گفت: از سال گذشته برنامه‌ای را برای اجرا در نظر گرفته ام که می‌تواند باعث تحول آموزشی در دانشگاه شود. طبق این ایده برای هر کدام از اساتید دانشگاه که پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشند، تعدادی دانشجوی خلاق و پای کار معرفی می‌کنیم تا در پروژه‌های اساتید مشارکت داشته باشند و کار را یاد بگیرند و خودشان بتوانند بعد کارآفرین باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار