۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز بهره مند می‌شوند

با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی روستایی در مازندران، ضریب نفوذ گاز در این حوزه تا پایان سال، به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت که در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد،گفت: با برنامه گازرسانی به ۷۸ روستا در مازندران، ضریب نفوذ گاز در این حوزه تا پایان سال، به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

او با بیان این که پارسال حدود ۷ میلیارد و ۵۸۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است، افزود: از این میزان ۳ میلیارد و ۷۲۸ میلیون مترمکعب در بخش خانگی، یک میلیارد و ۷۸ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی، ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، ۳۴۵ میلیون مترمکعب در بخش CNG و ۳۵۰ میلیون مترمکعب در بخش‌های دیگر مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، گفت: بر اساس مصوبه شرکت ملی گاز ایران، تحقق اهداف در ۳ بخش احداث شبکه، نصب انشعاب، اشتراک‌پذیری و میزان مصرف گاز بوده که ما در بخش نخست، ۶۴ درصد، در بخش دوم معادل ۱۰۷ درصد و در بخش اشتراک‌پذیری نیز حدود ۹۵ درصد به اهداف مورد نظر دست یافتیم.
 
جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران در مورد برنامه‌های این شرکت  در سال جهش تولید، افزود: اجرای بیش از ۵۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در زمینه گازرسانی به صنایع و CNG، جذب حدود ۲۰۰ مشترک جدید صنعتی، جذب ۷۰ هزار مشترک جدید شهری و روستایی، همچنین اقدام در زمینه کاهش هدر رفت گاز طبیعی، استفاده از کنتور‌های ارتقاء یافته، مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار، شناسایی مصارف غیرمتعارف و تعمیر و کالیبراسیون، از اهم برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران در امسال است.

احمدپور گفت: با اضافه شدن ۱۱ هزار مشترک جدید در مازندران، تعداد کل مشترکان استان، به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۵۳ مشترک رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در خصوص گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی نیز افزود: در بخش صنایع برای ۲۰۰ واحد باقی‌مانده از مصوبه شورای اقتصاد برنامه‌ریزی شده که این واحد‌ها شامل، مرغداری، دامپروری، گلخانه، کارخانه تولید آسفالت می‌شود که امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال، بیش از ۹۰ درصد واحد‌های مشمول مصوبه شورای اقتصاد را تحت پوشش قرار دهیم.
 
نتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار