پول چینی گیاهی از خانواده گزنه

پول چینی گیاهی از خانواده گزنه و جزء گیاهان تصفیه کننده هوا و آپارتمانی است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پول چینی گیاهی از خانواده گزنه و از گیاهان تصفیه کننده هواست. این گیاه به مراقبت خاصی نیاز ندارد و برای روی میز و قفسه عالی است، گیاه پول چینی دارای برگ‌های ضخیم سبز پر رنگ و ساقه‌های کوتاه و مشابه گیاه قاشقی است.

شرایط نگهداری از گیاه پول چینی

نور: نور غیر مستقیم خورشید و خاک زهکشی شده، تمام چیزی است که پول چینی از شما می‌خواهد. رشد این گیاه مخصوصا در فصل‌های بهار و تابستان تقریبا سریع است.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پول چینی به سمت منبع نور خم می‌شود، به همین دلیل باید آن را مرتبا بچرخانید تا نور به میزان یکسانی به ساقه اصلی گیاه برسد تا رشد آن عمودی و بدون خمیدگی باشد.

آبیاری: بین هر وعده آبیاری اجازه دهید تا خاک کمی خشک شود. آن را بیش از حد آبیاری نکنید، هفته‌ای یکبار در زمستان و دو بار در تابستان کافی است و اگر برگ‌های پایینی گیاه (برگ‌های نزدیک به ریشه) زرد شدند و یا شروع به ریزش کردند، یعنی بیش از حد به گیاه آب داده‌اید.

خاک و کوددهی: برای این گیاه از خاک مخصوص گلدان استفاده کنید و از زهکشی مناسب آن مطمئن شوید. اگر ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون زدند، یعنی وقت آن است که گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید.

تکثیر گیاه پول چینی

به راحتی می‌توانید گیاه پول چینی را تکثیر کنید، بهتر است در اوایل بهار این کار انجام شود و باید از ساقه برش بزنید و در آب بگذارید تا ریشه بزند، وقتی طول ریشه‌ها به اندازه ۴ سانتیمتر رسید، آنگاه می‌توانید گیاه را به گلدان با خاک مرطوب منتقل کنید.

قلمه زدن و تکثیر این گیاه بسیار راحت است، چون همین موضوع باعث می‌شود که گیاهان کوچک جدیدی بر روی همان خاک ایجاد شوند. فقط کافی است با یک چاقوی تمیز این گیاهان نو رسته را از گلدان مادر جدا کنید و در خاک مرطوب دوباره بکارید. خاک گیاه تازه را همیشه مرطوب نگه دارید تا زمانی که برگ‌های جدید شروع به رویش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار