باید قدردان نوشتن و آموزش مهارت‌های زندگی بود

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس، گفت: گاهی باید قدردان تک‌تک کلماتی باشیم که در نوشتن به‌کار می‌رود تا صداقت، درستی، مهربانی و آموزش مهارت‌های زندگی را با آن بازخوانی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، بیان کرد: در نشست مجازی ویژه روز ادبیات کودک و نوجوان که با حضور بیوک ملکی، شاعر، نویسنده و تصویرگر کتاب کودک و نوجوان در شیراز برگزار شد، بیان کرد: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها را باید از خودمان شروع کنیم.

او، روز ۱۸ تیر را تلنگر عمیق برای همه آن‌هایی که در مقوله‌ی کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند دانست و تصریح کرد: این روز فرصتی است تا روز ملی ادبیات کودک و نوجوان را میان کتاب‌های کتابخانه، روی میزهای رنگی و در لبخند شاد اعضای خوب مراکز کانون گرامی بداریم و یادمان باشد که ادبیات در گستره یک روز و یک هفته و ماه و سال جای نمی‌گیرد.

افتخاری ادامه داد: برای شکوفایی استعدادها و عمق‌بخشی به شادی‌ها و لبخندها، باید از خودمان شروع کنیم و با کلمه مهربان باشیم و درهای جهان شخصی را به روی ادبیات و هنر باز کنیم که در این صورت ما نیز مانند مرد خوب و مهربان قصه‌ها، پلی رنگین را بر فراز قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ترسیم خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان فارس با اشاره به نشاط‌ آفرینی و خلق لحظات زیبا برای کودک و نوجوان در خلال آفرینش اشعار و داستان‌های مناسب و سرگرم‌کننده، افزود: شاعران و نویسندگان، عشق را برای ما ترسیم می‌کنند و حمایت از آنان، باعث دلگرمی و انگیزه‌بخشی بیشتر می‌شود تا با روحیه‌ای مضاعف به خلق اثر بپردازند.

او، در پایان گام برداشتن در حوزه‌های معرفتی و معرفی شاعران و نویسندگان را از وظایف مسئولان فرهنگی دانست و از مربیانی که در ایام شروع ویروس کرونا تلاش کردند تا با فعالیت در فضای مجازی، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی را به کودکان و نوجوانان بیاموزند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار