مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند آمادگی برای جبران کمبود و تامین تجهیزات موردنیاز مدارس آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده را دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند دیروز در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند با بیان اینکه دانش آموزان کم بضاعت در اولویت توجه و رسیدگی قرار دارند و امیدواریم هیچ دانش آموزی در حوزه منطقه آزاد اروند، ترک تحصیل نکند، گفت: این جلسات جزو نشست های دائمی و همیشگی شورای آموزش و پرورش سازمان منطقه آزاد اروند است که علاوه بر وجهه قانونی، اعتبار حقوقی نیز دارد.

او با تأکید بر اجرایی بودن تصمیمات این جلسات افزود: برای اجرای بعضی از مصوبات مطرح شده این شوراها، نیازمند این هستیم که جلسات مربوطه حتما تشکیل شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: جلسات شورای آموزش منطقه آزاد اروند طبق قاعده باید برحسب نیاز هر ماه و یا ۳ ماه یک بار تشکیل شوند و نیازها و پیشنهادات آموزش و پرورش منطقه را بررسی و به آنها وجه اجرایی و برای اجرا پیگیری شوند.

زمانی از ابلاغ تصمیمات گرفته شده در جلسه امروز به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بعضی مدارس تقاضا دارند که هیأت امنایی شوند و بعضی دیگر تقاضا دارند در کنار هیأت امنایی دو شیفت باشند که هر دو مورد تصویب و قرار شد یک مهلت زمانی دوساله به آنها داده شود تا خودشان را به تک شیفت برسانند.

او ضمن اشاره به قانون تک نوبته بودن مدارس هیأت امنایی، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر برخی مدارس دو شیفت هستند که بعد از یک مهلت دوساله باید به یک نوبت تغییر پیدا کنند چرا که در این صورت مشکلاتشان نیز کم تر می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به دیگر مباحث مهم دیگری نیز گوشزد کرد و گفت: بعضی دانش آموزان برای شرکت در کلاس های درس مجازی مشکلاتی دارند که طبق صحبت هایی که مطرح گردید، قرار شد که کمیته ای تشکیل و امکاناتی برای این دانش آموزان فراهم شود تا از تحصیل باز نمانند.

زمانی موضوع آموزش به صورت مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: آموزش مجازی بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد و ۲۰ درصد از دانش آموزانی که طبق نظرسنجی فاقد سخت افزارهای مورد نیاز برای فراگیری آموزش های تحصیلی از طریق مجازی هستند، شناسایی و امکانات مورد نیاز در اختیارشان گذاشته شود.

او  ابراز امیدواری کرد که جلسات به شکل منظم تری برگزار شود وهیچ دانش آموز صاحب صلاحیتی به سبب نداشتن بضاعت مالی از تحصیل باز نماند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تأکید کرد: وظیفه شرعی و اخلاقی همه ما است که در این باره تلاش کنیم و نگذاریم که این دانش آموزان ترک تحصیل کنند. از این رو با تشکیل کمیته ای با محوریت آموزش و پرورش نسبت به شناسایی این گروه از دانش آموزان اقدام و اطلاعات مربوطه احصاء شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.