شهردار آبادان از تخلیه زباله‌های آبادان در محل دفن پسماند‌های خرمشهر طی یک ماه آینده خبر داد.

محمود رضا شیرازی شهردار آبادان در گفت گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،در خصوص تخلیه زباله‌های شهری در تالاب شادگان گفت: حدود ۴۰ سال پیش تخلیه پسماند‌های شهری در حاشیه تالاب شادگان انجام می‌شد.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته و دهه‌های مختلف با اعتراض محیط زیست و با ورود دادستانی برای چند روزی تخلیه پسماند‌های شهری متوقف شد و بدلیل نبودن جای مناسب مجددا در همان محل که ده کیلومتر از شهرآبادان فاصله دارد ریخته می‌شود.

شهردار آبادان ادامه داد: براساس مطالعات طرح جامع پسماند‌های شهری ١٥ سال قبل مقرر شده بود زباله‌ها به محل دفن شادگان و یا خرمشهر انتقال یابند که بعد‌ها شادگان بدلیل مجاورت با تالاب حذف شد.

شیرازی تصریح کرد: اخیرا نیز با مصوبه کارگروه پسماند‌های استان خوزستان مقررشد که زباله‌های شهر آبادان در محل دفن پسماند‌های خرمشهر که هم خارج از محدوده تالاب است و هم اینکه بیش از ٢٥ کیلومتر با شهر‌های مذکور فاصله دارد انجام شود.

او در پایان گفت:انشالله این فرآیند ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد.

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان پیش از این گفت: در چند سال گذشته، شهرداری آبادان زباله‌های شهری را در تالاب شادگان تخلیه می‌کند که این کار باعث شده نظم طبیعی تالاب به خطر افتد و سلامت مردم حاشیه تالاب مورد تهدید قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.