سازمان ملل خواستار فشار بر عربستان برای آزادی زنان فعال زندانی شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار فشار دیگر کشور‌ها بر عربستان برای آزاد کردن زنان فعال سعودی شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل جروزالم پست، شورای حقوق بشر سازمان ملل از کشور‌های عضو این نهاد خواست تا پیش از اجلاس سران گروه بیست در ریاض، بر عربستان سعودی برای آزادی زنان فعال سعودی از زندان فشار آورند.

اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی و خودسرانه امروز پنج شنبه اعلام کرد عربستان باید زندانیان مذهبی و زنان مدافع حقوق بشر را که در حال حاضر به دلیل مطالبه حق رانندگی در زندان هستند، آزاد کند.

بنابر گزارش این رسانه صهیونیستی، دست کم ده‌ها فعال برجسته حقوق زنان در سال ۲۰۱۸ از سوی دولت ریاض دستگیر و زندانی شده اند.

بازداشت زنان فعال سعودی به عنوان بخشی از سیاست‌های سرکوبگرانه سال‌های اخیر دولت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بار‌ها مورد انتقاد گسترده بین المللی قرار گرفته است.

بنا به نوشته جروزالم پست بسیاری از زنانی که در زندان‌های عربستان به سر می‌برند، بار‌ها مورد شکنجه و تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. مقامات سعودی این موضوع را انکار می‌کنند و می‌گویند که بازداشت شدگان مظنون به آسیب رساندن به منافع سعودی‌ها بوده و از عناصر ضد حکومت در خارج از کشور حمایت می‌کنند.

نشست سران گروه ۲۰ قرار است نوامبر امسال به میزبانی عربستان برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار