اورژانس هوایی اصفهان بهار امسال ۱۷ نفر را نجات داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خدمات اورژانس هوایی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد بوده است که به نجات ۱۷ نفر منجر شد.‌

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: خدمات اورژانس هوایی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد بوده است که به نجات ۱۷ نفر منجر شد.

او افزود: این خدمات شامل انتقال مجروحان هفت حادثه ترافیکی و جاده‌ای، دو مورد انتقال مادران باردار به بیمارستان و یک مورد انتقال جوانی از یاسوج به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان که در آتش سوزی‌های زاگرس دچار سوختگی شدید شده بود.

شیشه فروش ادامه داد: در یک مورد از خدمات اورژانس هوایی، هفته گذشته مادری که چهار قلو باردار بود با بالگرد از محور داران به بیمارستان شهید منتظری نجف آباد منتقل شد و مادر و چهار فرزندش نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فوریت‌های پزشکی هوایی با همکاری هوانیروز انجام شده است، گفت: ۴۴ پد بالگرد در سطح استان اصفهان جانمایی شده که از این شمار هفت مورد برای استقرار و انتقال مجروحان و بیماران بهره برداری شده است و بقیه در حال احداث است.

شیشه فروش با اشاره به وجود ۱۲۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری و ۱۹ پایگاه جاده‌ای در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این پایگاه‌ها که به آمبولانس مجهز هستند روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ مأموریت در سطح استان مأموریت انجام می‌دهند.

او افزود: متوسط رسیدگی فوریت‌های پزشکی شهری به حوادث کمتر از هشت دقیقه و جاده‌ای کمتر از ۱۵ دقیقه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: تلفن‌های امدادی ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ فوریت‌های پزشکی، ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ شرکت گاز، ۱۲۱ شرکت برق، ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب، ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست و ۱۳۴ هواشناسی کد‌های اضطراری و شبانه روزی مدیریت بحران استان اصفهان است که افراد در زمان حوادث می‌توانند با آن‌ها تماس بگیرند.

منبع: ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.