جریان تجمع دراویش در مرز باشماق مریوان چه بود؟/دو نفر مصدوم شدند

معاون سیاسی استاندار کردستان درباره تجمع دروایش قادریه در مرز باشماق توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: تعدادی از طرفداران مرحوم شیخ محمد کسنزانی که قرار است فردا پیکرش در سلیمانیه به خاک سپرده شود، قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند که با برخورد خوب ماموران انتظامی، مرزبانی و گمرک تعدادی از این عزیزان موفق شدند وارد کشور عراق شوند.

او افزود: با توجه به برخی محدودیت‌های کرونایی در مرز و مخالفت‌های کشور عراق، متاسفانه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ نفر از دراویش در مرز باشماق منتظر هستند.

معاون سیاسی استاندار کردستان بیان کرد: علیرغم همراهی و همکاری خوب ایران، کشور عراق به خاطر شیوع کرونا ویروس و رعایت مسائل بهداشتی از ورود دراویش به کشورش ممانعت می‌کند.

خوش اقبال یادآور شد: در حال رایزنی با کشور عراق هستیم که در مورد ورود این تعداد از طرفداران آن مرحوم به یک نتیجه برسیم.

او خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه والای شیخ محمد کسنزانی و فرقه قادریه و اهمیتی که نظام جمهوری اسلامی برای این عزیزان قائل است در طول این مدت برنامه‌های متعددی برای برگزاری مراسم پیش بینی شد که با توجه به تاکید خانواده آن مرحوم، به عقب افتاد، اما تعدادی از طرفداران بدون هماهنگی قصد ورود به عراق را داشتند و به علت ازدحام مشکلاتی ایجاد شد.

به گفته خوش اقبال، بر اثر ازدحام دراویش در مرز باشماق، دو نفر هم مصدوم شدند که یک نفر در حال حاضر در بیمارستان مریوان بستری و حال عمومی اش خوب است و یکی دیگر از مجروحان هم در بیمارستان پنجوین عراق بستری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکل امنیتی در مرز نداریم و ماموران مرزبانی، انتظامی و نمایندگان فرماندار در منطقه حضور دارند و در حال رایزنی هستند که انشاالله مشکل تردد این عزیزان حل شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.