هشدار یمن درباره فاجعه انسانی در پی ادامه توقیف کشتی‌های نفتی

وزیر نفت یمن گفت: مخازن شرکت نفت و پمپ بنزین‌ها از مشتقات نفتی خالی شده و چنانچه توقیف کشتی‌های نفتی ادامه داشته باشد شاهد وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهیم بود.

هشدار وزیر نفت یمن در مورد وقوع فاجعه انسانی در پی ادامه توقیف کشتی های نفتی از سوی دشمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، احمد عبدالله دارس، وزیر نفت یمن در دیدار با تعدادی از مسئولان رسانه‌ای تصریح کرد که توقیف کشتی‌های نفتی خسارت‌های سنگینی معادل ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار برای هر کشتی در روز به دنبال دارد.

احمد عبدالله دارس افزود: اقدامات ظالمانه ائتلاف متجاوز در ادامه توقیف کشتی‌های نفتی علی‌رغم دریافت جواز رسمی از سوی سازمان ملل برای ورود به بندر الحدیده فاجعه بار است؛ متاسفیم که سازمان ملل و جامعه بین الملل در قبال آن سکوت کرده اند.

وزیر نفت یمن مسئولیت پیامد‌های تداوم این روند و وقوع فاجعه انسانی در پی توقف همه بخش‌های حیاتی کشور به ویژه بخش بهداشت را متوجه سازمان ملل و شورای امنیت دانست و گفت: توقیف کشتی‌ها مجازات جمعی مردم یمن و افزودن به رنج آن‌ها در دست‌یابی به دارو، غذا، آب سالم و تمام مایحتاج زندگی است.

وی از رسانه‌ها خواست تا نقش خود در افشای جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن را به خوبی ایفا و ماهیت غیرصلح جویانه سازمان ملل را برملا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار