فرماندار دشت آزادگان:

مجوز کشت شلتوک صادر شد/ رفع نواقص کانال MC۱ الزامیست

حمید سیلاوی گفت: مجوز کشت شلتوک با تامین آب از شبکه آبیاری MC۱ و موافقت شورای کشاورزی دشت آزادگان صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: با پیگیری‌های مستمر و موافقت شورای کشاورزی استان خوزستان، مجوز تامین آب مورد نیاز کشت شلتوک و سایر محصولات کشاورزی از کانال MC ۱ صادر شد.

او بر تحقق شعار سال مبنی جهش تولید تاکید کرد و افزود: با برگزاری جلسات مستمر در فرمانداری دشت آزادگان و درخواست از غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و رسیدگی به این موضوع، اجازه کشت شلتوک و محصولات کشاورزی به میزان ۲۳ هزار هکتار  و تامین آب ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کانال MC ۱ اتخاذ گردید.

سیلاوی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت شلتوک و سایر محصولات کشاورزی رفته است، اظهار داشت: بزرگترین معضل در خصوص آب کشاورزی و بخصوص کانال مذکور، سیفون گذاری، برداشت غیرمجاز آب و نرسیدن آب به تاسیسات قیصریه است.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با حضور مستمر و میدانی و رفع مشکلات این کانال با همکاری کشاورزان منطقه درخصوص خودداری از نصب سیفون و جمع آوری آنها، مشکلات موجود رفع شدند و آبیاری ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی از کانال MC ۱ انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۰ تير ۱۳۹۹
الزامی است