فالح الفیاض: پیروزی بر داعش به فضل لبیک گفتن به فتوای مرجعیت محقق شد

رئیس الحشدالشعبی عراق در سالروز آزادسازی شهر موصل تاکید کرد این پیروزی به فضل لبیک گفتن به فتوای مرجعیت و اتحاد نیرو‌های امنیتی تحقق پیدا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، فالح الفیاض، رئیس الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای به مناسب سالروز آزادسازی شهر موصل از چنگ تروریست‌های داعش اعلام کرد که این پیروزی تاریخی که جهان را شگفت زده کرد به فضل لبیک گفتن به فتوای مرجعیت عراق و اتحاد و انسجام نیرو‌های امنیتی این کشور محقق شد.

وی گفت: مردم عراق سالروز تحقق حماسه‌ای جاویدان که در تاریخ عراق جدید درخشان‌ترین نقطه است را با افتخار و سربلندی یاد آوری می‌کنند؛ حماسه‌ای که فرزندان عراق آن را محقق کرده و از فداکاری‌های اجداد بزرگ و خاک مقدس کشورشان حراست کردند.

رئیس الحشد الشعبی افزود: در چنین روزی شهر موصل آزاد شد و بهار سومی که همان پاکسازی شهر از لوث وجود داعشی‌های نجس و ناکام کردن آنان در تحقق اهداف تاریکشان بود، محقق شد.

وی گفت: این پیروزی تاریخی که جهانیان را شگفت زده کرد، بدون ندای الهی مرجعیت که فرزندان غیور الحشد الشعبی به آن پاسخ دادند محقق نمی‌شد. فرزندان [عراق] در پی فتوای بزرگی که آیت الله سیستانی، مرجعیت دینی عراق آن را صادر کرد، بی واهمه از مرگ، جان خود را فدا کردند و در این راه از اصحاب امام حسین (ع) الگوبرداری کردند.

فالح الفیاض تاکید کرد: این پیروزی با فداکاری‌های ارتش، پلیس فدرال، نیرو‌های مبارزه با تروریسم، نیرو‌های واکنش سریع و فرزندان عشایر عراق محقق شد.

در این بیانیه آمده است: هماهنگی و انسجام بالای میان مبارزان عراقی در تمامی تشکیلات که را باعث تسریع در پیروزی، وحدت هدف و سرنوشت و بیرون راندن داعشی‌ها و چشاندن خواری و شکست به آنان شد، می‌ستایم.

فالح الفیاض در پایان با بیان اینکه این روز با لذت پیروزی و شادی همراه است، گفت: احساسات ما برای از دست دادن مهندس این پیروزی‌ها شهید والامقام حاج ابو مهدی المهندس آکنده از غم است. هیچ نبردی از نبرد‌های آزادسازی مطرح نمی‌شود مگر اینکه نام این شهید عنوانی برای آن و خاطره‌ای زنده از قهرمانی کسانی است که وی را پدر، فرمانده میدانی خود و سازنده پیروزی بر اساس دستورات مرجعیت می‌دانستند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار