اعمال معیار‌های شهر دوستدار کودک در بازآفرینی شهری/ دنبال جذب حداکثری منابع دولتی هستیم

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: در بحث بازآفرینی شهری با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک، تلاش داریم تمام معیار‌های این حوزه اعم از فضای بازی، ایمن سازی و مسائل فرهنگی و اجتماعی را اعمال کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمد عزتی معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تبریز در سال جدید، با بیان مطلب فوق افزود: در بحث بازآفرینی شهری، علاوه بر مباحث کالبدی، مسائل فرهنگ نیز مطرح است که دفاتر تسهیل‌گری استانداری در حال پایش این مسائل به خصوص در حوزه خانواده، کودکان و جوانان در محلات حاشیه‌نشین و فرسوده شهر تبریز است.

او ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی به خصوص در حوزه کودک و خانواده با محوریت شهرداری تبریز و همراهی برخی از دستگاه‌های دولتی و در راستای اهدای صندوق بین‌آلمللی یونیسف انجام گرفته است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز، هدف از تشکیل جلسه شهرستانی بازآفرینی را برآورد کمک‌های دولتی در راستای برنامه ششم توسعه معرفی کرده و اظهار داشت: قرار است دولت ۷۰ درصد از هزینه‌های پروژه‌های عمرانی شهر را تامین کند که انتظار داریم تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم حداکثر اعتبارات دولتی را جذب کنیم.

عزتی، با اشاره به رتبه دوم تبریز از نظر گستره بافت فرسوده یادآور شد: بازآفرینی مشمول بافت‌های حاشیه، فرسوده، تاریخی، روستایی و بافت‌های مسئله دار شهر است که تبریز در این مورد دومین شهر از نظر گستره بافت‌های مشمول بازافرینی بعد از تهران است.

او با اشاره به الزام دستگاه‌ها خدمات‌رسان مبنی بر هزینه کرد بخشی از بودجه خود در طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تخصیص ۳۰ درصد از اعتبارات ملی خود در بازآفرینی محلات هستند.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز، بودجه دولتی جذب شده برای پروژه‌های شهری در سال ۹۸ را ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرده و افزود: پروژه‌هایی که سازمان برنامه و بودجه برای جذب اعتبار دولتی ابلاغ کرده است، پروژه‌هایی در مناطق ۱۰ و ۱ شهرداری تبریز هستند که شامل احداث فرهنگسرا، پارک محله‌ای، کتابخانه و مسیرگشایی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار