تمدید محدودیت‌های مقابله با کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان از تمدید محدودیت‌های مقابله با کرونا در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: محدودیت‌های مقابله با کرونا در ده شهرستان هرمزگان که وضعیت قرمز دارند تمدید شد.

او افزود: این محدودیت‌ها از روز شنبه ۲۱ تیر تا اطلاع بعدی اعمال می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: بر اساس محدودیت‌های ابلاغی در هفته پیش رو، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسرا‌ها، سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها همچنان ممنوع است.
همتی افزود: در این مدت سینماها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه‌ها و شهربازی‌ها نیز تعطیلند.

دیگر محدودیت‌ها شامل تعطیلی تالار‌های پذیرائی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه ها، قهوه‌خانه و چاپخانه‌ها است.

فعالیت مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه نیز ممنوع شد.

مساجد و مصلی‌ها نیز مانند هفته پیش تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است و نماز جمعه نیز برگزار نمی‌شود.

مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان مانند گذشته اعمال می‌شوند که بر این اساس در همه محیط‌های کاری از جمله ادارات، بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، فعالیت‌های عمرانی و اصناف استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است.

ناظران و بازرسان به صورت گسترده در سطح استان فعال هستند و با هر بنگاه، صنف و مجموعه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، برخورد قانونی می‌کنند.

در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد به تمامی روستا‌های هرمزگان با محدودیت جدی روبروست و از هرگونه سفر غیرضروری به روستا‌ها جلوگیری می‌شود.

در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی برای کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، افراد ۵۰ سال به بالا و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند.

ارائه خدمات به ارباب رجوع نیز بیشتر از طریق میز خدمت الکترونیکی انجام شود و مردم نیز از مراجعه غیر لازم به ادارات خودداری کنند.

بازاریان و افراد مسئول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژ‌ها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعه‌ها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری کند.

برگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.