توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان نیازمند رفع موانع صدور مجوز

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان، مقررات زدایی و رفع موانع صدور مجوز را برای توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن دهنوی، رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی در مجمع هماهنگی بخش خصوصی اظهار کرد: موضوع اول جامعه در مسئله اقتصاد، بیکاری و اشتغال است. در کشور ما تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی به زودی به عدد ۸ میلیون فارغ التحصیل می‌رسد و ایجاد اشتغال برای آن‌ها با روش‌های سنتی امکان پذیر نیست.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: هیچ راهی برای ایجاد اشتغال جز تغییر نوع نگاه و تغییر شیوه کسب و کار نداریم.

دهنوی اضافه کرد: در استان تهران و البرز ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی ما بدون استفاده است. امروز در ایجاد اشتغال نیاز به توسعه زیر ساخت نداریم بلکه نیاز به کمک دانش روز و پلتفرم‌ها برای استفاده از این زیر ساخت داریم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس ادامه داد: نیروی متخصص و زیر ساخت در کشور بسیار است و ظرفیت کشور و سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی متخصص و جوان است که باید از آن‌ها استفاده و این نیروی متخصص وارد کار شود.

باید برای کسب و کار‌های جدید کریدور ایجاد کنیم

دهنوی با بیان اینکه نیازمند مقررات زدایی برای ایجاد اشتغال هستیم، گفت: باید برای کسب و کار‌های جدید کریدور ایجاد کنیم و جهش تولید را با این شیوه سرعت بدهیم. مسئله دوم رفع انحصار از مجوز‌ها است. امروزه برای گرفتن مجوز در حوزه‌های مختلف مسیر‌های طولانی و سختی گذاشته شده است. براین اساس رفع موانع صدور مجوز هم اقدامی لازم برای توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان است.

رئیس فراکسیون دانش بنیان مجلس  افزود: تسهیل مجوز دهی باعث رقابت پذیری و ایجاد اشتغال می‌شود و افراد بیشتری از این مجوز‌ها بهره می‌برند. خیلی از موانع و مقررات دست و پاگیر باید از سر راه جوانان برداشته شود تا آن‌ها بتوانند وارد بازار کسب و کار شوند.

او در پایان بیان کرد: تجربه نشان داده است که وقتی یک استارتاپ را به بخش خصوصی و شرکتی با سابقه وصل می‌کنیم ؛ خیلی موفق‌تر عمل کرده اند تا اینکه خودشان جدا کار کنند؛ بنابراین نباید از نقش شرکت‌های خصوصی با سابقه غافل شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار