مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد؛

ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان با سود ۱۲ درصد

صالح آبادی گفت: نرخ سود تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های دانش بنیان ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

علی صالح آبادیبه گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در نشست خبری امروز به مناسبت بیست نهمین سالگرد فعالیت این بانک اظهار کرد: بانک توسعه صادرات در سه دهه فعالیت خود در پیشبرد صادرات غیر نفتی در کشور ایفا کرد.امروزه صادرات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این شرایط کشور ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در کشور قابلیت اداره کشور را دارد.

وی ادامه داد: یکی از مبادی تامین ارز در کشور، صادرات غیرنقتی است.

صالح آبادی افزود: تسهیلات اعطایی ما در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۲ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به ۸۴ هزار ریال رسید و این مسئله نشان دهنده افزایش ۳۴ درصدی تسهیلات اعطایی است. در حوزه دانش بنیان ها میزان تسهیلات حدود یک هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ بهیک هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران بیان کرد: میزان تسهیلات شرکت های کوچک و متوسط در سال ۹۷ حدود ۷ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال بود که در سال ۹۸ به ۸ میلیارد و  ۴۳۰ میلیون ریال رسید که نشان دهنده رشد ۸ درصدی در این زمینه است.

این مقام مسئول گفت: یکی از برنامه های بانک ما علاوه بر تدارم سیاست های پیشین صدور اوراق گام است. اوراق گام بر اساس صدور مجوز از سوی بانک مرکزی اجرا می‌شود.

همچنین ۱۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک توسعه صادرات در بازار سرمایه عرضه می‌شود. همچنین عرضه سهام های تامین سرمایه تمدن و سهام بانک مشترک بین ایران و ونزوئلا به زودی در بورس ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بانک توسعه صادرات حدود ۱۱۰۰ نفر نیرو و ۳۸ شعبه دارد که حدود ۸۵ درصد از نیروی انسانی این بانک تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس دارند. اما با توجه به اینکه تعداد شعب و نیرو کم است، از کیفیت و توسعه خدمات این بانک چیزی کم نمی کند.

صالح آبادی بیان کرد: بانک توسعه صادرات هیچ اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و صورت های مالی آن کاملا مطلوب است. همچنین عملکرد این بانک در زمینه بازار باز مورد قبول است و بیش از آن سپرده پذیر باشد سپرده گذار است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانک توسعه صادرات در زمینه معوقات ارزی حدود ۱۱ درصد و در زمینه معوقات ریالی حدود ۴ درصد است. همچنین نرخ سود در این بانک ۱۴ تا ۱۴.۵ درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به تامین افزایش سرمایه در گردش واحد های تولیدی صادراتی افزود: نرخ سود تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ۱۲ درصد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار