ماجرای اشیای عجیب و غریب کشف شده در غار نیومکزیکو

صفحه فیس‌بوک پارک ملی کارلزبد در نیومکزیکو، از ماهیت اشیای کشف شده در این غار پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  به تازگی صفحه فیس بوک پارک ملی کارلزبد در نیومکزیکو تصاویری را با کاربران این شبکه به اشتراک گذاشته و با اشاره به زنده نبودن  موجودات درون تصویر، از مردم خواسته تا حدس بزنند این اشیای عجیب و غریب چه چیزی هستند.

و اما در کمال ناباوری، پاسخ صحیح چه بود؟ صفحه فیس بوک پارک ملی در نهایت اعلام کرد این اشیا سکه‌های فرسوده و رسوب‎یافته‌ای هستند که در اعماق یکی از حفره‌های غار توسط کسانی یافت شد که برای بررسی و پاکسازی غار به آنجا رفته بودند.

مسئول حفاظتی پارک ملی کارلزبد با بیان اینکه این سکه‌ها را گردشگران این منطقه طی سال‌های گذشته با هدف شنیدن صدایی از اعماق حفره‌ای به نام حفره بدنام، در داخل آن می‌انداخته‌اند، از مردم خواست سکه و اشیای دیگر درون غار و حفره‌ها نریزند چرا که با وجود پاکسازی مداوم غار، زباله‌ و یا بقایایی که گردشگران از خود در آنجا باقی می‌گذارند می‎تواند آب‌ها را آلوده کرده و به سازندهای صخره‎ای در این مکان آسیب برساند.

ترجمه سکه ها

در ارتباط با این مکان تاریخی و طبیعی که قدمت بالایی دارد باید گفت؛ پارک ملی حفره‌های کارلزبد با مساحت ۱۹۰ کیلومتر مربع، در جنوب نیومکزیکو قرار دارد و بیش از ۱۰۰ غار را در خود جای می‌دهد. مشهورترین این غارها، غاری زیرمینی است که طولی معادل ۴۴ کیلومتر دارد و ۱۶ گونه خفاش در آن زندگی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، کاکتوس‌های گل‌دار، حیات وحش صحرا و دره‌های عمیق سنگی از دیگر ویژگی‌های ارزشمند این منطقه هستند. پارک ملی حفره‌های کارلزبد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به‌ ثبت رسیده است.

ترجمه سکه ها

 

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار