در #تهران_ما پیگیری شد؛

کاهش تقاضای سفر علت جمع آوری برخی از خطوط اتوبوس

#تهران_ما موضوع جمع آوری خط اتوبوسرانى مترو شهررى را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از شهروندان با ارسال پیامک به بخش #تهران_ما باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری علت جمع آوری خط اتوبوسرانى مترو شهررى را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شد.

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح علت جمع آوری برخی از خطوط اتوبوسرانی در تهران گفت: یکی از مهمترین علت جمع آوری برخی از خطوط اتوبوسرانی در تهران کاهش و یا نبود تقاضای سفر برای آن خط است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: شما خود را یک راننده تاکسی در نظر بگیرید، آیا قبول می کنید که تاکسی شما بدون مسافر در خط بچرخد؟ در سیستم اتوبوس بخش خصوصی نیز روال به همین شکل است و اگر مسافر نباشد راننده کار نمی کند.

ترفع ادامه داد: باید به این نکته تاکید کنم که جمع آوری خط اتوبوس نیز ساده نیست و این اقدام پس از مطالعه ها و کار کارشناسی بسیار انجام می شود و پس از تشکیل کمیته حمل و نقل در این باره تصمیم گیری می شود.

او بیان کرد: اگر میزان مسافر در یک خط کمتر از اتوبوس باشد در آن خط از مینی بوس استفاده می شود و اگر باز میزان تقاضای سفر کمتر از مینی بوس باشد در آن مسیر از خط تاکسی استفاده می شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: باید به این نکته توجه شود که در برخی از مسیر ها ما شاهد این هستیم که جاذبه سفر از بین می رود و همین امر موجب بی مسافر ماندن ناوگان حمل و نقل عمومی می شود.

او تصریح کرد: باید موضوع جمع آوری خط اتوبوسرانى مترو شهررى را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را پیگیری کنم تا علت آن مشخص شود اما آن‌چه که مسلم است همواره جمع آوری خطوط اتوبوس به دلیل نبود تقاضای سفر است.


بیشتر بخوانید

کاهش بار تقاضای سفر در ناوگان اتوبوسرانی با لغو طرح ترافیک
قیمت اتوبوس۶ برابر شده است
موافقت با اعمال محدودیت ها با توجه به اوج گیری کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار