بازچرخانی آب در صنایع سنگین کمبود آب را برطرف کرد

با بازچرخانی آب در صنایع سنگین استان چهارمحال و بختیاری تا حد زیادی کمبود آب این صنایع برطرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدکاظم منزوی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازچرخانی آب در صنایع گامی در جهت جهش تولید است گفت: تلاش شده با سرمایه گذاری در حوزه بازچرخانی آب در صنایع سنگین استان، چالش تأمین آب واحد‌های صنعتی را برطرف کنیم.

او افزود: سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه انتقال پساب از شهر‌های استان به شهرک‌های صنعتی انجام شده و در کنار آن با استقرار تجهیزات بازچرخانی آب در صنایع سنگین استان تا حد زیادی کمبود آب این صنایع برطرف شده است.


بیشتر بخوانید


منزوی اضافه کرد: بازچرخانی آب در پتروشیمی لردگان هم به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین صنایع استان در دستورکار قرار داده شده است.

او ادامه داد: به همین منظور چهار هکتار زمین در اختیار این شرکت قرار داده شده است تا بتواند با استفاده از ظرفیت بازچرخانی، بخشی از آب مورد نیاز خود را تأمین کند.

منزوی گفت: برای کارخانه فولاد سفیددشت نیز ۱۲۰ لیتر بر ثانیه پساب شهر بروجن در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به نیاز جدی صنایع استان به طرح انتقال آب بن به بروجن افزود: با وجود استقرار سیستم‌های بازچرخانی آب و استفاده از پساب فاضلاب، اما بسیاری از واحد‌های تولیدی به خاطر مسائل بهداشتی نمی‌توانند از این آب استفاده کنند، از همین رو همچنان بر اختصاص سهمیه صنایع استان از محل طرح انتقال آب بن به بروجن تأکید داریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.