فرصت سرمایه‌گذاری ای تی اف ر از دست ندهید

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت : فرصت سرمایه‌گذاری در مرحله تکمیلی صندوق ای تی اف یکم را از دست ندهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرید خلیلی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری سهام تعدادی از شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت : چندی قبل مرحله اول این واگذاری در قالب صندوق سرمایه‌گذاری یکم عرضه شد و به هر کد ملی سهمیه دو میلیون تومان اختصاص یافت که افراد می‌توانستند تا این سقف سرمایه‌گذاری کنند.

او با اشاره به اینکه در مرحله اول نزدیک به ۵۸۰۰ میلیارد تومان از سهام ETF در مهلت تعیین شده به فروش رفت، گفت : هم اکنون دولت برنامه دارد فاز تکمیلی مرحله اول را نیز اجرا کند که در این مرحله سقف خرید برای هر کد ملی تا پنج میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

 معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه،افزود: افرادی که در مرحله اول نتوانستند اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق ETF کنند در این مرحله می‌توانند پنج میلیون تومان و افرادی که مرحله اول را دریافت کرده اند در این مرحله می‌توانند سه میلیون تومان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

خلیلی ادامه داد: به احتمال زیاد مرحله تکمیلی فاز اول صندوق ETF تا قبل از پایان تیر اجرایی خواهد شد.

او درباره مراحل دوم و سوم صندوق سرمایه‌گذاری دولتی افزود: در دو مرحله بعدی نیز دولت قصد دارد سهام صنایع پتروشیمی و خودرویی را عرضه کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه احتمالا مرحله دوم عرضه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در اوایل مرداد خواهد بود، گفت: جزئیات بیشتر و میزان سهمی که در مراحل بعدی به هر فرد تعلق می‌گیرد، هنوز مشخص نیست.

خلیلی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد در این سه مرحله ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی را به مردم عرضه کند، افزود: دولت برای متقاضیان تخفیف ۲۰ درصدی را نیز در نظر گرفته که هر کد ملی فقط در یکی از این سه صندوق می‌تواند از این تخفیف بهره‌مند شود.

او به افراد توصیه کرد، فرصت سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها را از دست ندهد و ادامه داد: کسانی که فاز نخست صندوق یکم را دریافت کردند سرمایه‌گذاری دو میلیون تومانی آن‌ها اکنون به نزدیک شش میلیون تومان رسیده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: هدف از عرضه سهام دولت در قالب این صندوق‌ها مشارکت دادن مردم در اقتصاد و توزیع عادلانه دارایی بین مردم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.