هفته بیست و نهم لیگ آزادگان؛

تقابل استقلالی‌ها در نخستین گام/ تلاش  ملوانان برای فرار از منطقه سقوط

در چارچوب بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ آزادگان، امشب ۹ دیدار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته اول فوتبال (آزادگان)، امشب ۹ دیدار برگزار خواهد شد که مصاف مس کرمان و نود ارومیه از حساسیت بالایی برخوردار است.

جدال مدعیان در کرمان

در حساس‌ترین دیدار این هفته تیم‌های مس کرمان و نود ارومیه به مصاف یکدیگر می‌روند. مس کرمان که پس از تساوی مقابل مس رفسنجان جایگاه دومی خود را از دست داد، اکنون با ۵۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد و با پیروزی در بازی خانگی مقابل نود ارومیه و لغزش آلومینیوم اراک می‌تواند جایگاه خود را در جدول پس بگیرد.   در طرف دیگر دیگر نود ارومیه ۴۷ امتیازی است و با پیروزی در این بازی می‌تواند شانس خود را برای صعود به لیگ برتر افزایش دهد.

تلاش  ملوانان برای فرار از منطقه سقوط

مس رفسنجان که برای چند هفته پیاپی صدر جدول را در اختیار دارد، این هفته باید در انزلی به مصاف ملوان برود. سفیدپوشان پس از حضور میثاقیان روی نیمکت سرمربیگری، عملکرد قابل قبولی داشتند و از ۲ بازی گذشته خود برابر بادران و سپیدرود رشت ۴ امتیاز کسب کردند. ملوان برای فرار از منطقه سقوط به ۳ امتیاز این دیدار خانگی نیاز دارد، اما مس رفسنجان در ۸ بازی گذشته خود باخت نداشته و همین موضوع کار شاگردان میثاقیان را سخت‌تر می‌کند.

تقابل ملی پوشان سابق در لیگ آزادگان

دیگر بازی این هفته میان هوادار و آلومینیوم اراک برگزار می‌شود. آلومینیوم پس از حضور رسول خطیبی روی نیمکت سرمربیگری این تیم دچار تحولات مثبتی شد و اکنون با ۵۱ امتیاز و ۶ امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین در رده دوم قرار دارد. آلومینیوم در ۱۴ هفته گذشته متحمل هیچ شکستی نشده و شاگردان خطیبی در صورت ادامه روند خوبشان در بازی خارج از خانه مقابل هوادار، شانس خود را برای کسب جواز حضور در لیگ بیستم افزایش می‌دهند. هوادار تهران نیز با کسب ۳۹ امتیاز و ایستادن در رده هشتم، نه شانسی برای صعود به لیگ برتر دارد و نه نگرانی بابت سقوط به دسته پایین تر.


بیشتر بخوانید


بقا در جمع مدعیان در گرو پیروزی مقابل شاگردان کاظمی

در یکی از بازی‌های حساس این هفته، خوشه طلایی رده چهارمی برای حفظ امید صعود به لیگ برتر به دنبال پیروزی برابر بادرانی است که دیگر امیدی به صعود ندارد. شاگردان کاظمی در ابتدای فصل عملکرد خوبی داشتند، اما نتایج پرنوسان آن‌ها و چند شکست غیرمنتظره برابر حریفان باعث شد تا رویای صعود بادران رنگ واقعیت نگیرد. خوشه طلایی با ۴۹ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و بادران با ۴۱ امتیاز هشتم است.

تقابل استقلالی‌ها در نخستین گام

در البرز، گل ریحان که دیگر محمد نصرتی را روی نیمکت سرمربیگری خود نمی‌بیند و میثم منیعی جای او را گرفته، به مصاف تیم قعر جدولی سپیدرود رشت می‌رود که آن‌ها هم در کادرفنی خود تغییراتی ایجاد و مهدی پاشازاده را جایگزین نادر دست نشان کردند. گل ریحان البرز با ۴۳ امتیاز در رده ششم جا دارد و با کسب امتیازات لازم از دیدار‌های پیش رو و لغزش مدعیان، نیم نگاهی به صعود به لیگ برتر دارد، اما شرایط در اردوی سپیدرود به گونه دیگری است و پاشازاده باید تیم بحران زده خود را که در رده هفدهم قرار دارد، از قعر جدول جدا کند.

لاجوردی پوشان در صدد شکستن طلسم ۵ هفته‌ای

داماش گیلان با هدایت مازیار ربیعی در ورزشگاه خانگی خود به مصاف فجر شهید سپاسی شیراز می‌رود. فجر سپاسی در نیم فصل اول بازی‌های خوبی انجام داد و به صدر جدول هم رسید، اما مشکلات مالی مانع از ادامه روند خوب این تیم و باقی ماندن زردپوشان در جمع مدعیان شد. اکنون فاصله فجر سپاسی با صدر جدول به ۱۹ امتیاز رسیده و زردپوشان شیرازی با ۳۸ امتیاز در جایگاه دهم هستند. داماش گیلان نیز از ۵ بازی گذشته خود عایدی جز شکست نداشته و اکنون با ۳۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

قشقایی به دنبال پیروزی برابر لشکر از پیش شکست خورده علم و ادب 

دیگر بازی این هفته میان قشقایی شیراز و علم و ادب تبریز برگزار خواهد شد. علم و ادب از ابتدای این فصل نتایج ناامید کننده‌ای کسب کرد و پس از باخت ۳ بر صفر این تیم برابر آرمان گهر در هفته گذشته، سقوط شاگردان پناهی به دسته پایین‌تر قطعی شد. در طرف دیگر قشقایی شیراز با ۳۲ امتیاز در رده دوازده ایستاده و برای قرار نگرفتن در جمع قعرنشینان باید از بازی‌های پیش روی خود امتیازات لازم را کسب کند، زیرا همچنان امکان سقوط این تیم به دسته پایین‌تر وجود دارد.

کار دشوار رایکا برابر استقلال خوزستان

علی نظر محمدی در نخستین تجربه خود روی نیمکت رایکا بابل، باید تیمش را آماده دیدار با استقلال خوزستان کند. آبی پوشان پس از بهبود اوضاع مدیریتی باشگاه، نتایجی خوبی کسب کردند و با پیروزی در ۶ بازی اخیر خود، به نیمه بالایی جدول رسیدند. اکنون استقلال خوزستان با ۴۱ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و رایکا بابل با ۲۷ امتیاز شانزدهم است و برای فرار از منطقه سقوط تلاش می‌کند.

عملیات فرار از قعر در سیرجان 

در یکی دیگر از دیدار‌های این هفته، آرمان گهر سیرجان برابر نیروی زمینی تهران صف آرایی می‌کند. آرمان گهر در این فصل عملکرد متوسطی داشته و با ۳۴ امتیاز، یازدهم است. نیروی زمینی نیز با ۲۸ امتیاز در رده چهاردهم است و امکان سقوطش به دسته پایین‌تر وجود دارد.  

برنامه بازی‌های هفته بیست و نهم به شرح زیر است:

  • آرمان گهر - نیروی زمینی ۱۹:۱۰
  • مس کرمان - نود ارومیه ۱۹:۱۰
  • قشقایی شیراز - شهرداری تبریز ۱۹:۳۰
  • رایکا بابل - استقلال خوزستان ۱۹:۴۵
  • گل ریحان البرز - سپیدرود رشت ۱۹:۵۰
  • هوادار - آلومینیوم اراک ۱۹:۵۰
  • خوشه طلایی ساوه - بادران تهران ۱۹:۵۰
  • ملوان - مس رفسنجان ۲۰:۰۰
  • داماش گیلان - فجر سپاسی ۲۰:۰۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار