راه اندازی هایپر مارکت بزرگ محصولات تولیدی مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند

بزرگترین هایپر مارکت محصولات تولیدی مناطق آزاد کشور توسط شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند، راه اندازی خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کمال رضایی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند گفت: در شهرک‌های صنعتی مناطق آزاد کشور محصولات مختلفی با استفاده از مواد اولیه وارداتی یا مواد اولیه موجود در کشور تولید می‌شوند که از کیفیت بسیار خوب و مناسبی برخوردار هستند و با توجه به طیف گسترده و تنوع این محصولات امکان تامین اکثر نیاز‌های خانوار‌های ساکن در این مناطق از طریق همین محصولات وجود دارد.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید و همچنین اهمیت حمایت از تولیدات افزود: در بازدید‌های صورت گرفته از شهرک‌های صنعتی، تولیدی و صنایع فعال مناطق آزاد کشور، امکان انتخاب تولیدات آن‌ها در راستای معرفی به کسبه و بازرگانان منطقه آزاد اروند جهت استفاده از محصولات فراهم می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند گفت: با توجه به اینکه میزان جمعیت ساکن در اروند به نسبت سایر مناطق آزاد کشور بیشتر است این منطقه قطعاً نیاز به تامین کالای بیشتری از سوی تولیدکنندگان داخلی دارد.

رضایی در ادامه افزود: محصولاتی که در مناطق آزاد کشور تولید می‌شوند برای ورود و یا فروش در سایر مناطق آزاد کشور نیاز به پرداخت‌های گمرکی و سایر کسورات ندارد که این مزیت در نهایت، هزینه تمام شده خرید برای شهروندان مستقر در این مناطق را کاهش خواهد داد.

مدیر عامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات و تولیدات ادامه داد: ما در مقطعی قرار داریم که بحث واردات کالا، ثبت سفارش و تامین ارز با مشکل مواجه شده است و لازم است به جای واردات کالای کامل از سایر کشورها، از محصولات تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خودمان استفاده کنیم.

رضایی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص محصولات و تولیدات مناطق آزاد افزود: با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند مقرر شد تا نخستین هایپر مارکت بزرگ از محصولات مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند راه اندازی و امکان معرفی و عرضه بیشتر محصولات تولیدی به شهروندان، گردشگران داخلی و خارجی و همچنین بازرگانان به منظور صادرات فراهم گردد.

او گفت: محصولات تولیدی در اروند نیز باید به سایر کسبه و بازرگانان مناطق آزاد کشور معرفی شوند تا با استفاده از ظرفیت این مناطق و وجود مرز‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه نسبت به صادرات بیش از پیش این محصولات اقدام شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند در ادامه افزود: این اقدام برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور و از طریق شرکت توسعه و سرمایه گذاری اروند با موافقت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان و با تخصیص فضای بسیار مناسب جهت راه اندازی یک فروشگاه دائمی با همکاری سرمایه گذاران صورت می‌پذیرد.

کمال رضایی گفت: تصمیم داریم تا با برگزاری سلسله جلسات و برنامه ریزی‌های مختلف، کسبه و بازرگانان اروند را با محصولات تولیدی سایر مناطق آزاد کشور آشنا کنیم و تولید کنندگان فعال را به فعالین این حوزه متصل کنیم.

او همچنین با توجه به اهمیت و سرعت فضای مجازی نسبت به ساخت یک نرم افزار کاربردی بصورت فروشگاه آنلاین و مجازی با بهره مندی از زبان‌های مختلف به منظور معرفی محصولات در مناطق آزاد کشور و همچنین خارج از کشور اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.