مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کردستان؛

مراجعه ۱۱۰ هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی سقز

سالانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به ۱۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی شهرستان سقز مراجعه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد مخدومی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کردستان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز با بیان اینکه استان کردستان دارای ۸۰ باب کتابخانه عمومی است عنوان کرد: از این تعداد ۵۰ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

مخدومی با اعلام اینکه شهرستان سقز دارای بیشترین کتابخانه عمومی مشارکتی فعال در سطح استان کردستان است، گفت: هم اکنون علاوه بر ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۱۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی نیز در شهرستان سقز فعال است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با تقدیر از تلاش‌های انجمن زانست سقز، افزود: برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، با این نهاد مردم نهاد تفاهم نامه منعقد و از ظرفیت‌های آن به منظور توسعه فرهنگی منطقه استفاده می‌شود.

او با اشاره به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از نویسندگان و ناشران بومی، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد فرهنگی حمایت از این قشر تاثیرگذار در حوزه کتاب است که به شیوه‌های مختلف این پشتیبانی صورت می‌گیرد.

عباس ابراهیمی مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس هم با اشاره به قرار گرفتن کتابخانه‌های عمومی سقز در جوار هم بر ضرورت دسترسی مردم به کتاب، کتابخانه و سالن مطالعه و ساخت کتابخانه در محلات تاکید کرد.

ابراهیمی تغذیه منابع کتابخانه‌ای بر اساس فرهنگ منطقه، استفاده از ابزار‌های تشویقی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس توسط کتابخانه عمومی را از راهکار‌های لازم برای توسعه فرهنگ کتابخوانی برشمرد.

سمیه ایزدیار رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز هم با بیان اینکه، سالانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان به ۱۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی به ویژه در روستا‌ها با اولویت بخش سرشیو ضروری است.

ایزدیار بیان کرد: هم اکنون شهرستان سقز دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۱۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با ۶ هزار و ۵۰۰ عضو فعال است.

او با اشاره به اینکه زیربنای کتابخانه‌ها عمومی نهادی شهرستان سقز ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است، اضافه کرد: همچنین بالغ بر ۸۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در دسترس عموم قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.