سخنگوی شورای شهر تهران:

اصلاح قانون شورایاری‌ها در اختیار شورای شهر تهران نیست

اعطا گفت: اصلاح قانون شورایاری‌ها در حدود اختیار شورای شهر تهران نیست و باید موضوع در مجلس به شکل یک طرح مطرح شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات شورایاری‌ها در جمع خبرنگاران گفت: دیوان عدالت اداری درباره شورایاری‌ها رأی صادر کرد و این موضوع از سال ۸۶ مطرح بود و وزارت کشور نیز شکایتی تنظیم کرد که انتخابات به دلیل سیاسی بودن باید از سوی وزارت کشور برگزار شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: سایه این شکایت همواره بر سر شورایاری‌ها بوده است و در انتخابات شورایاری‌ها تعدادی از نهاد‌های مسئول نقد خود را به این رویه مطرح کردند که در نهایت با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها با نظر معاون حقوقی رئیس جمهور انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد و این نهاد فعالیت خود را آغاز کرد.

اعطا ادامه داد: اصلاح قانون شورایاری‌ها در حدود اختیار شورای شهر تهران نیست و اگر قرار بر این است که شورایاری‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، باید موضوع در مجلس به شکل یک طرح مطرح شود و یا دولت به شکل یک لایحه موضوع را به سرانجام برساند تا در دور بعد فعالیت شورایاری بتواند ادامه پیدا کند.

او گفت: در شهرسازی هر معاونت متولی امر خاصی است و باید تفکیک امور باشد و موضوعات نمی‌تواند از طریق یک مشاور و پیمانکار انجام شود.

اعطا تصریح کرد: بخشی از مطالعاتی که در حوزه اصلاح ساختار در حال انجام بود به کار نیامد و سوال ما این است که چرا این اقدام بدون استفاده ماند و موازی کاری شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.