با تخریب کنندگان مراتع و جنگل‌های اردبیل برخورد جدی می‌شود/ توزیع ۳ میلیون اصله نهال صنوبر در اردبیل

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از برخورد جدی و قانونی با هر گونه تخلف و آسیب به مراتع و جنگل‌های استان اردبیل خبر داد.

با تخریب کنندگان مراتع و جنگل‌های اردبیل برخورد جدی می‌شود/ توزیع ۳ میلیون اصله نهال صنوبر در اردبیلشهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ضمن تکذیب تصاویر و اخباری که اخیرا در فضای مجازی مبنی بر قطع درختان و آسیب به جنگل‌ها و مراتع استان اردبیل منتشر شده است گفت: با هر گونه تخلف و آسیب به مراتع و جنگل‌های استان اردبیل برخورد جدی خواهد شد.

او با بیان اینکه در جنگل‌های استان اردبیل هیچ گونه تخریب و قطعی درختان وجود ندارد افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان همیشه در جنگل‌ها و مراتع استان مستقر و کنترل می‌کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: درختانی که از سایر استان‌ها وارد اردبیل می‌شود به صورت جدی پیشگیری و مورد بازرسی قرار می‌گیرد که در صورتی که درختان جنگلی در بین آن‌ها دیده شود ضبط و به مراجع قضایی استان معرفی می‌گردد و در این زمینه دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد جدی می‌کنند.

هدایت بیان کرد: کشاورزانی که در اطراف و داخل زمین‌های خود در جهت تامین صنایع چوب درخت کاشت می‌کنند توصیه می‌شود از درختان صنوبر استفاده کرده تا بتوانیم با تامین نیاز اولیه نهاد‌های صنایع چوب جلوی قطع درختان جنگلی را بگیریم.

او تصریح کرد: امسال خوشبختانه ۳ میلیون اصله نهال صنوبر آماده کرده ایم که به صورت رایگان در بین زارعین توزیع خواهد که با توزیع این نهال‌ها و افزایش کشت صنوبر و سایر گونه‌های چوبده جلوی قطع درختان جنگلی گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۷:۱۱ ۲۲ تير ۱۳۹۹
فقط قاطعیت با اجرای اشد مجازات از تخریب محیط زیست جلوگیری می کندو لاغیر