ژاپن خواستار شفاف سازی پنتاگون در خصوص ابتلای نظامیان آمریکایی به کرونا شد

مقامات محلی ژاپن خواستار ارائه جزئیات بیشتری از افزایش ابتلای نظامیان آمریکایی در این کشور به ویروس کرونا شدند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، با انتشار خبر ابتلای شماری از نظامیان آمریکایی به ویروس کرونا در اوکیناوا، مقامات ژاپن خواستار شفاف سازی وزارت دفاع آمریکا در خصوص این مسئله شدند.

فرماندار اوکیناوا اعلام کرد اعلامیه جدید وزارت دفاع آمریکا در خصوص ابتلای شمار زیادی از نظامیان این کشور در اوکیناوا به ویروس کرونا سبب شوک مقامات محلی شده است. با این حال ارتش آمریکا خواهان آن شد تا جزئیات دقیق در خصوص تعداد نظامیان مبتلا به ویروس کرونا علنی نشود.

مقامات جزیره اوکیناوای ژاپن روز شنبه از ابتلای ده‌ها تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در دو پایگاه نظامی این کشور در جزیره جنوبی اوکیناوا به ویروس کرونا خبر دادند. بخشداری اوکیناوا به درخواست فرماندهان پایگاه‌های نظامی اوکیناوا از اعلام آمار دقیق تفنگداران آمریکایی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، خودداری کرد. بر این اساس، بیشتر مبتلایان متعلق به پایگاه هوایی «فوتنما» و کمپ «هانسن» هستند.

در همین حال، برخی رسانه‌های محلی به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند حدود ۶۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به این ویروس مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار