انعقاد تفاهم نامه برای آموزش بهره برداران بخش کشاورزی در راستای جهش تولید

تفاهم نامه آموزش بهره برداران بخش کشاورزی در راستای جهش تولید امروز میان سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل فنی حرفه‌ای گیلان به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:  تفاهم نامه ای صبح امروز با هدف استفاده از ظرفیت‌های مشترک اداره کل فنی و حرفه ای گیلان و سازمان جهاد کشاورزی در راستای ارتقای سطح علمی کشاورزان و بهره برداران کشاورزی و افزایش دانش و توانمندی این بخش به امضاء رسید.

او افزود: در اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری فنی و حرفه‌ای برای آموزش کشاورزان، فرزندان کشاورزان، بهر برداران و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در صنایع تکمیلی و تبدیلی با نگاه مهارت و ارتقاء سطح علمی کشاورزی استان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش تولید، علمی کردن کشاورزی و کاهش هزینه تولید را یکی از مزیت‌های اجرای این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: برای توسعه کشاورزی استان و ایجاد رغبت میان کشاورزان و بهره برداران این تفاهم نامه در سال‌های آینده هم اجرایی می‌شود.

سید محمد حسینی،  مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان گفت: محوری‌ترین برنامه‌های فنی و حرفه‌ای استان آموزش هدفمند و رونق بازار کسب کار با آموزش نیرو‌های توانمند و کار آفرینی است.

او  افزود: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر در راستای اجرای تفاهم نامه ۸۰۰ نهاد و سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی از آموزش ها‌ی فنی و حرفه‌ای بهرمند شده اند که پیش بینی می‌شود امسال  با توجه به قراردادی که با هزارنهاد و سازمان بخش خصوصی امضاء می‌شود به ۴۰۰ هزارنفر افزایش یابد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت کشاورزی یکی از مشاغل اصلی استان است امسال ۹۰۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران کشاورزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دربخش کشاورزی بهر مند می‌شوند.

 

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.