پلاسما درمانی یکی از شیوه‌های کمک به مبتلایان کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: بهبود یافتگان بیماری کرونا که در حال حاضر ٢٨ روز از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، می‌توانند به یاری مبتلایان کرونا بشتابند.

رستمی معاون علوم پزشکی جیرفتشُبیر رستمی ابوسعیدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود.

او افزود: بهبودیافتگان کرونایی در جنوب کرمان که شرایط لازم را دارند به شکرانه سلامتی خود برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.  

رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: اهدای پلاسمای خون کمک بزرگی به مبتلایان است و بهبودیافتگان به شکرانه بهبود و سلامتی خود با اهدای پلاسما که هدیه الهی است در درمان بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان ما را یاری کنند و گامی مهم در این زمینه بردارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: میانگین سنی اهداکنندگان پلاسما توسط بهبود یافتگان بین ۱۸ تا ۶۵ سال است و بهبود یافتگانی که در حال حاضر ٢٨ روز از بهبودی آن‌ها می‌گذرد،  می‌توانند در این امر خداپسندانه به یاری مبتلایان بشتابند.

رستمی ابوسعیدی از آمادگی معاونت درمان و مرکز انتقال خون جیرفت جهت همکاری با اهداکنندگان خبر داد و افزود: در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره ٤٣٣١٨٠٠٣ سازمان انتقال خون جیرفت و همچنین جهت راهنمایی، مشاوره و هماهنگی ایاب و ذهاب رایگان شما عزیزان با شماره تلفن ۰۳۴۴۳۲۶۴۵۱۶ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تماس حاصل نمائید.

او اهدای پلاسمای خون توسط بهبودیافتگان را راهی برای بهبود مبتلایان به کووید ۱۹ دانست و اظهارداشت: همه پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق در مراکز انتقال خون در زمان اهدای خون رعایت می‌شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

رستمی ابوسعیدی تصریح کرد: پلاسما درمانی را یکی از شیوه‌های کمک به مبتلایان است و با توجه به اینکه هیچ دارو و واکسنی برای درمان مبتلایان به کووید۱۹ وجود ندارد لذا با اهدای پلاسما می‌توانیم به بیماران بدحال کمک کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: افرادی که ۲۸ روز از اعلام نتیجه مثبت تست کرونا آن‌ها نیز می‌گذرد می‌توانند به مرکز انتقال خون جیرفت مراجعه کنند و از بهبود یافتگان بیماری کرونا خواشمندیم برای درمان بیماران مبتلا به کرونا هرچه سریعتر نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار