آشتی یزدی‌ها با محیط زیست با کاهش مصرف نایلون و پلاستیک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون از سوی شهروندان یزدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حمید رضا رحیمدل رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به روند رو به رشد مدیریت مردمی پسماند در یزد، گفت: برای مدیریت پسماند شهری سه راهکار مصرف کمتر، استفاده مجدد و بازیافت در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه روند ارزیابی و نتیجه گیری از تاثیر آموزش‌ها بر اساس میزان استفاده مردم از کیسه‌های پلاستیکی است، افزود: بسیاری از کیسه‌های نایلونی بازیافتی نیست و در طبیعت رها می‌شوند و این مسئله یک نوع اعلام خطر جدی برای محیط زیست محسوب می‌شود.

رحیم دل ادامه داد: شاهد کاهش استفاده مردم یزد از کیسه‌های نایلونی هستیم بطوری که در گذشته و دو و نیم تن کیسه نایلونی در یزد جمع آوری میشد که این رقم به ۱.۸ رسیده است و این یعنی استفاده از کیسه نایلونی بین مردم کمتر شده است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری یزد استفاده از کیسه‌های تجزیه پذیر را از راهکار مناسب برای کاهش بیشتر استفاده از کیسه‌های نایلونی عنوان کرد و بیان کرد: سیاست‌های بازدارنده استفاده از کیسه‌های نایلونی در کشور‌های اروپایی شروع شده و مردم در آنجا مجبور هستند برای استفاده از نایلون هزینه پرداخت کنند که همین موضوع باعث ترغیب استفاده مردم از کیسه‌های پارچه‌ای است.

رحیم دل با اشاره به اجرای طرحی برای توزیع سفره‌های پارچه‌ای نان در نانوایی‌های یزد، ادامه داد: شهرداری درصدی از هزینه این سفره‌ها را متقبلمی شود تا اختلاف بین قیمت سفره پارچه‌ای با کیسه نایلونی کمتر شود و آمادگی داریم ۲۰ درصد از نانوایی‌ها را زیر پوشش این طرح قرار دهیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.